Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 06 mai 13, 10:02
Endret: 06 mai 13, 10:02
Endret av: matsinho

Og la oss se på Bakkerud. Bakkerud har null erfaring på dette nivået så vidt jeg vet. Det han derimot har er en utrolig bra CV hva gjelder talentutvikling. Jeg tror det sier det meste om hva baktanken var da han ble ansatt. Da mener jeg vi ikke skal forvente topp resultater med en gang. Hele opplegget virker for meg veldig spennende, og det vil være ille om supportere klarer å spolere dette prosjektet fordi dere forventer seier på seier i adeccoligaen. Dere trenger en realitycheck! 

Lars Bakkerud har en ambisøs, men veldig spennende fotballfilosofi. Han har andre trenere i apparatet han også kan sparre med som har ulikt syn på fotball. Dersom disse klarer å utfordre hverandre uten at det blir kræsj så blir det veldig bra. Vi som spiller FM sier ofte at det trengs en 20 kamper før en spillestil sitter, hvertfall hvis man skal ha en ballbesittende og offensiv spillestil. Adeccoligaen er forøvrig en perfekt arena å øve inn en slik taktikk, men det vil ta tid. Det umiddelbare positive oppe i dette er at jeg mener at jeg for første gang kan se at det en trener prøver å få til -periodevis- viser seg utepå banen. En annen positiv ting er at det er akkurat denne typen spillestil for eksempel Standeholen, Momo og Rozhat trenger for å skinne, for så å utvikle seg. Jeg har voldsom tro på at det blir mye spennende å se fra de fremover. 

Min bønn til dere medsupportere er altså: Bakkerud er "ny" i gamet. Han kan bli en utmerket trener, men trenger tid. Gi han i hvert fall dette året (så lenge det ikke blir nedrykk selvsagt)

 

Et problem forøvrig er i mine øyne Julius. Julius er kanskje den spilleren jeg har sett i FFKdrakt som har mest fotball i seg. Problemet er at han blir brukt, og ønsker å spille defensiv playmaker. Jeg er alltid for at den beste ballspilleren spiller defensivt for å styre tempoet i kampen. Problemet her er bare at det blir vanskelig å finne riktig makker til han. Du har to alternativer i mine øyne. 1: En offensiv ballspiller. Dette vil skape gode samhandlinger og spillet blir bedre. 2: En ballvinner. Dette vil skape mer trygghet bakover, men kanskje ikke like mye offensiv kraft.

Slik vi er i dag så har vi ikke makkeren til Julius. Ramberg er ikke nok fremoverretta, og Jabbie er for dårlig i nærspillet og blir for treg. Westgaard virka faktisk relasjonsmessig å være noe av det bedre. Men kanskje vi bør begynne å spille med Julius offensivt- hvertfall prøve. Tviler på at han egentlig ønsker det selv, og vi får jo ikke sett de orgasmiske crosserene hans da, men det er et trekk som kan, og bør prøves.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340