Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 apr 13, 14:27

Sesongen 2013 har startet,og Adeco ligaen blir tett og jevn. Akkurat sånn som vi har forventet. 

Hvordan er det så med FFK? Vi er idag avhengig av at spillere som er/var nr 14-15-16-17 i andre lags staller,er våre 'bærebjelker' idag. Er det dermed sagt at laget vårt er dårligere? Svaret på det er vel ja.......men ser fremtiden lysere ut (sportslig)? Svaret her er også ,etter mitt syn JA. Det vil bare ta lang/lengre tid.

 

Økonomien har gjort at klubben MÅ satse på egne og unge talenter. Så lenge den berømte Stadion-avtalen er som den er,vil det ta lang tid.......og vi må ha litt flaks,for at vi skal kunne bli en topp 6 klubb i Norge igjen.

Hvordan er det da med spillerne? Hvorfor tar ikke spllere som eks Jabbie,Halvorsen, med flere ....dette berømte 'steget',og blir toppspillere? En spiller som Jabbie har etter min mening masse posetivt i seg,men fortsetter -for 3 .året på rad,og bomme på enkle pasninger,og på enkel teknikk. Halvorsen storspilte i Sogndal...der presset IKKE er stort,men når han kom til 'gærne' Fredrikstad,så sliter han med å få ut potensiale. Jeg kan ta med Mads Hansen----som sågar scoret i sin første TL kamp,borte imot Aafk.......for så å miste selvtilliten totalt. Siste kampene-før skaden- turde han ikke en gang å utfordre motstander-backen...men slo istedenfor støttepasing,etter støttepasning. En gang,EN gang---har jeg sett eks Simen Rafn tørre å utfrdre backen,og kommet til innlegg.......som resulterte i mål .........hvorfor er det slik?

Hvorfor tørr ikke gutta å gi blaffen,og bare kjøre på? Er det fordi gutta er mere redd for å misslykkes,enn for å lykkes? Er det fordi det sitter folk på tribunen,som slenger så mye dritt til spillerne,at de blir redde av den grunn?

Ja...kan du si: 'skal de spille i FFK MÅ de tåle presset'. Vel......det er ikke sikkert de tåler drittslenging. Det er ikke sikkert de tåler det presset det er i spille for en såpass 'gal' fotbalby. Men kan vi snu akkurat dette til noe posetivt? Kan vi gi spillerne beskjed om at : ' så lenge du blør for drakta,og løper alt du klarer........så er det helt ok å misse på en dribling,så lenge du tørr å prøve'

Jeg drømmer om å se en gjeng med fotballspillere,som løper så godt de klarer....som kjemper om hver duell,og som tørr å prøve,OG......ikke minst: HAR ET SMIL PÅ LUR.......senker skuldrene,og har det gøy. Gutta er altfor presset idag,de spiller med høye skuldre,og knyter seg. Det ser vi i kamp etter kamp. Lars Bakkerud har en jobb å gjøre med å få skuldrene på gutta NED,og SMILET opp. Jeg vil se gutter som backer hverandre opp,med en klapp på sluldra,og et smil. 

Vi kan hjelpe til,ved å gi dem posetiv feedback-------hold kjeft,istedenfor å lire ut drittslenging,neste gang du er på Stadion. Vi er i en situasjon,der vi har en stall som er ok.......nøkkelen ligger i at stallen vil bli dobbelt så bra,HVIS gutta får posetivitet ifra alle oss andre rundtomkring. Husk: positivitet,avler positivitet.......la oss starte allerede i neste kamp imot Sandefjord.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f