Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 19 nov 12, 00:12
Endret: 19 nov 12, 00:14
Endret av: Satch

Opprinnelig postet av T1974

Blir spennende å se.

- Lønnsbudsjettet må ned (Jocke)

- Vi har ikke råd til mer enn 1 år i Adecco (Følstad)

Nei, pengene skal jo til Værste AS som eies av Fredriksborg, Brynildsen og kommunen
Når FFK ikke tjener penger mer og alt er solgt, får vi vel en fin fin messehall/konsertarena

Jeg tror det er viktig for oss supportere nå å heve blikket litt utover neste sesong. Sånn jeg ser det så dreier det seg nå om mye mer enn å stable sammen et lag neste år. Det dreier seg om å gjenskape framtidstroen på- og entusiasmen rundt klubben.

Klubbens store problemer som nå har kuliminert i nedrykk har ikke sin reelle årsak i dårlige prestasjoner på banen! De reelle årsakene ligger i mangeårige særdeles dårlige prestasjoner i styrer og administrasjon, og innholdet i de grunnleggende avtaler rundt klubben.

Med nedrykksfasiten i hånd er det bare å innse at dette har gjort det tilnærmet umulig å lage en sportslig prestasjonsgruppe som kunne hevde seg i eliteserien over tid.

Jeg tror derfor at fokuset for supportere og klubbmedlemmer nå de første måneden må settes :

- på å få en bærekraftig stadionavtale på linje med et kostnadsnivå de klubbene FFK skal sammenligne seg med har (dvs eliteserieklubbene;)

- på at Klubben ikke kan gå videre med et as-eierskap og en as-ledelse som sitter på alle sider av bordet. Dette er særdeles lite tillitvekkende, og jeg tror man aldri vil greie å få noe større framskritt i sponsormarkedet så lenge denne stolleken består. Hvor havner pengene egentlig? (NB : Jeg mener IKKE at noen gjør noe ulovlig, men strukturen og avtaleverket virker særdeles lite gunstig for Klubben, og Klubben har liten eller ingen styring på hovedlinjene)

Også må Asgeir på ny ta opp arbeidet med beskrivelsen av Klubbsjelen. Jeg er ganske sikker på at det nå er viktigere enn noensinne. Vi må håpe at Klubben nå etterhvert skal begynne å bygge opp igjen og ikke fortsette å skru seg nedover.

For meg så handler ikke beslutningen for/mot å fornye mine sesongkort om hvilken divisjon FFK spiller i neste år, men om jeg ser at klubben får styrer, as-eiere og et avtaleverk som gjør at jeg tror på at det er mulig å skape troverdig og bærekraftig framgang over tid.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f