Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 okt 12, 10:27
Endret: 03 okt 12, 10:27
Endret av: arte et labore

Det foregår en aldri så liten debatt om kommentatorer i media om dagen, og da spesielt all hetsen de får. Flere hevder at kommentatorene er partiske, og at det spesielt går ut over United siden tydeligvis både Langli og Alsaker er Liverpool-supportere. I tillegg er jo Phil Thompson titt og ofte innom, men synes vel også han holder seg innenfor reglene.

Opprinnelig postet av VG
...men jeg opplever Langli og Øyvind Alsaker som spydige. De kommer med små, spydige stikk hele tiden.

- Hva slags stikk?

- Det husker jeg ikke. De kan trekke frem viktige kamper som Manchester United har tapt. Og de jubler dobbelt så høyt når Liverpool scorer.

Kritikken høres ikke veldig gjennomtenkt ut. Juble dobbelt så høyt når Liverpool scorer og små stikk hvor han ikke kan trekke frem et eneste eksempel, bortsett fra noe som høres ut som relevant informasjon? Jeg syns Alsaker skriker høyt uansett hvem som scorer eller nesten scorer.

Som objektiv seer er det ikke akkurat noe jeg har lagt merke til, og jeg mistenker litt at en del United-fans vet at disse to er Liverpool-supportere og dermed mer går inn for å finne feil på grunn av det, og legger litt ekstra på for å rettferdiggjøre det de tror. Er det virkelig noe favorisering å snakke om her? Går det utover andre lag også? Jeg har ikke lagt merke til noe spesielt, men så har jeg heller ikke sittet og fulgt med for å finne feil heller.

Jeg føler vel også at United-fansen skal gå litt varsomt når det gjelder favorisering. Det har selvsagt noe med tilhengerskare og dermed antall TV-seere å gjøre, men de får se laget sitt hver gang de spiller. Canal + prøvde seg vel den ene gang å ikke vise Derby - United og enkelte var jo hysteriske og kalte det for skandale og at de skulle boikotte hele kanalen. TV2 har vel vist alle United sine kamper så lenge de har hatt Premier League også. Du ser det samme på Viasat. United blir foretrukket fremfor andre kamper. Selv utbetydelige siste kamper i gruppespillet for United har blitt vist til fordel for "gruppefinaler" i andre grupper.

Har kritikerne et poeng? Er kommentatorene partiske? Eller er det enkelte fans som setter skylappene på og prøver å finne den minste feilen for å ha noe å klage på?

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340