Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 22 aug 12, 13:14

Opprinnelig postet av Ellis

Nå har det virkelig blitt mange sannheter her inne! Vi kan alle velge hva vi vil tro på av forklaringer rundt den økonomiske situasjonen i klubben. Det er så mange teorier om konspirasjon mot klubben og oss supportere at jeg ikke lenger klarer å holde oversikt. Hva hvis det er slik F-B artikkelen sier? Når nåværende representanter i klubben forteller om hvordan klubben drives, hvordan økonomien (og gjelden) håndteres og hvordan eierforholdene er, skal vi ikke støtte opp om den versjonen da? Hva tjener vi på å spekulere i dette? Joda, det er jo slik at vi engasjerte supportere skal være kritiske til driften, men nå har det gått så langt i kritikken at den er direkte skadelig for fotballklubben vår! Et annet poeng er også dette: vil virkelig noen med lokal forankring, som er avhengig av støtte i det området man også skal drive en vellykket bedrift med viten og vilje rive ned byens sterkeste merkevarenavn? Vil det tjene bedriften?

 

Ikke uenig i dette. Men jeg reagerte på at det ble presentert som en gladsak at stadionkostnadene kun er på 8,3 mill. Er det mulig å drive en TL klubb, eller adecco klubb, med FFK sitt intektspotensiale og med disse kostnadene?

Det hjelper ikke at avtalen er legal på alle mulig måter om ikke klubben er bærekraftig. Hvis klubbene vi konkurrerer med har en betydelig lavere stadion kostnad vil jo vårt utgangspunkt være veldig vanskelig i uoverskuelig fremtid.

Enig i at man må være løsningsorientert, og at det ikke er saken tjenelig å jage skurker. Men jeg har vanskelig for å se at klubben er bærekraftig med dagens kostnadsnivå. Det jeg ble irritert på F-B for var at de unnlot å ta med denne problemstillingen.

Som en kuriositet "så har jeg hørt" at S08 betaler 600.000,- baneleie til kommunen(mulig dette er prosent av bilett inntekter) og da holder kommunen banemann og vedlikehold.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f