Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 10 aug 12, 20:55

Opprinnelig postet av larsemann

........Noen er ansvarlig for alt som har skjedd og noen er ansvarlige for at ting fortsatt ser helt håpløst ut. Slik situasjonen er nå kommer vi ikke til å kunne konkurrere mot andre tippeligalag med samme forutsetninger dette århundret. Alt av penger som kommer inn går omtrent rett i sluket og rett til Værste, og det vil det gjøre i flere tiår dersom ingenting blir gjort.  ........   

Det holder ikke å slå seg på brystet med 0-resultat inneværende år etter årevis med elendige regnskaper. Resultatet nå kommer av at det er kuttet så kraftig at medlemmene snart også må spille på laget på dugnad.

 Temaet i en annen tråd er om hvor store ”overføringene” til Værste er i året. Det er nok ikke noe eksakt svar her, da det nok er rom for tolkninger ut fra ståsted. Men det som i hvert fall kan leses ut av regnskaper og avtaler – det er at det er mye – og tilsynelatende altfor mye ift FFK’s økonomiske bærekraft, ref dårlige regnskaper år etter år.

 Det klubben kan gjøre både for å stoppe spekulasjonene og kanskje få satt i gang en eller annen løsningsprosess, er å nedsette et 3-4-5 manns granskningsutvalg for å se på hele stadiongreia utfra klubbens ståsted. Dette må være medlemmer av klubben, men som ikke har hatt noe som helst med drift og styre og stell i hverken klubb, As eller hos samarbeidspartnere å gjøre i hvert fall de siste 20 årene. OG som til sammen besitter den nødvendige kompetanse både sportslig, markedsmessig, økonomisk og juridisk. Slike folk finnes i medlemsmassen.

Da hadde i hvert fall fakta sett fra Klubbmedlemmenes ståsted kommet fram. Og her tror jeg mye av sakens kjerne ligger.Så lenge Klubben ikke aktivt bidrar til å opplyse oss medlemmene (dvs ”eierne”) om hva som egentlig foregår i AS’et og ikke minst hva som er det reelle innholdet av Stadionavtalen, og heller ikke FB av en eller annen mer og mer mistenkelig grunn bidrar til folkeopplysningen, tror jeg et slikt tiltak hadde vært meget fornuftig.

En viktig vinkling til : Mange etterlyser ganske drastisk handling fra Værste as og den sterke mann der. Undertegnende inkludert.

Men : Det KAN jo hende at nevnte regime sitter med en helt annen virkelighetsoppfatning. Nemlig at Stadionavtalen er juridisk og moralsk i orden, og at de syntes denne er god for FFK, og at de mener at de faktisk bidrar stort til klubben ved å holde denne ”i live” ved å stadig konvertere 10-15 mill til aksjer, eventuelt løpende ettergi andeler av gjeldsposter.

Er det en slik virkelighetsoppfatning ”der i leiren” vil jo de føle den økende kritikken som svært urettferdig.

Slik jeg leser det som er tilgjengelig av regnskaper og avtaler, og slik jeg husker prosessen mot ny stadion er jeg av en helt annen oppfatning, men jeg skulle gjerne hatt realitetene på bordet – sett fra Klubbens ståsted.

Kanskje det også kan bidra til å endre virkelighetsoppfatning både her og der?

En ting er sikkert : Noe må skje! Klubben har i dag et sammensurium av eiere/kreditorer som enten

- ikke VIL bidra

- ikke har økonomisk evne til å bidra

- eller føler selv at de allerede bidrar mer enn nok (ref over)

Så lenge dette sammensurium sitter fast i styrebord og avtaler, og så lenge alt forsvinner i det store svarte hullet, får man svært få andre til å bidra. Disse blir færre og færre – de store gutta har jo trukket seg for lenge siden, og nå forsvinner gradvis også vi på tribunen.

Få den hele og fulle virkelighet fram i lyset, bragt fram uten politisk sminke av uhildede folk. Så kan vi bedømme jus og moral hos aktørene.

Skulle det vise seg at virkeligheten er så ille som enkelte antyder så bør det iverksettes aksjoner fra tribunistene som virkelig merkes.

Og skulle det i tillegg vise seg at FB har trodd eller visst, og bevisst unngått – ja da er all troverdighet borte der i gården. Det er forresten nesten like ille slik det framstår nå : At de rett og slett ikke tør. 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f