Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 aug 12, 04:35

Opprinnelig postet av Costanza
En kort periode i en lang fotballkarriere, og Tarik ville uansett vært minst like attraktiv for Rosenborg etter sesongen. Og med storspill for landslaget, kanskje enda mer attraktiv for utenlandske klubber. På toppen av det hele kunne han bidratt til å berge FFKs plass i Tippeligaen og sågar kanskje klubbens eksistens, eller ihvertfall gjort et tappert forsøk. Det ville vist karakterstyrke.

Det eneste måtte være at Rosenborg i samtalene med Tarik har sagt noe sånt som at hvis Tarik ikke signerer nå, så ser RBK seg om etter andre muligheter. Det er jo tydelig at de vil ha inn spillere nå, ikke etter sesongslutt, for å ta opp kampen om seriegullet allerede denne sesongen.

Tarik fikk kanskje med det kalde føtter og med kun Pescaras tilbud friskt i minne, så tenkte han kanskje som så at det var Rosenborg nå, eller en uviss fremtid med kanskje mindre lukrative tilbud etter sesongen. Jeg er nemlig ikke så sikker på om Tarik ville vært like interessant for RBK etter sesongen om de hadde handlet inn en lignende spillertype nå. De har svidd av en del penger allerede, så det spørs om Rosenborgs tilbud til Tarik hadde blitt stående også etter sesongen. Pengebingen til RBK er jo ikke bunnløs lengre.

Det er den eneste plausible forklaringen jeg kommer på som gjør at han valgte å dra nå. Ettersom Molde ikke har lagt inn noe bud nå (?) så fryktet han kanskje at det var lite alternativer igjen etter sesongen. Han ville rett og slett ikke miste sin plass i køen.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f