Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 aug 12, 22:56

Jeg har forståelse for at Tarik har personlige ambisjoner som ikke er forenlige med å bli i FFK slik klubben ligger an i dag. Tarik fortjener å spille for et lag som er bedre enn FFK, og jeg unner ham suksess videre i karrieren.

MEN: 

Jeg har også full forståelse for at supportere reagerer veldig negativt når han nå reiser til Rosenborg. Dette har også Tarik selv lagt opp til med sine uttalelser om at han ikke vil spille for noen annen norsk klubb enn FFK. Det er ikke veldig lenge siden han sist sa dette, og han var da fullt klar over situasjonen til FFK. Tarik har vært veldig tydelig på at neste klubb skulle bli i utlandet.

Såvidt vi vet er det kun Pescara som i dette overgangsvinduet har kommet med konkret bud, noe Tarik takket nei til. I den forbindese gav Tarik uttrykk for at han ikke hadde hastverk med å ta en avgjørelse, han måtte være sikker på at han gikk til riktig klubb etter å ha lært av det mislykkede Hereenveen-oppholdet. Det jeg først og fremst reagerer på er den utålmodigheten Tarik nå viser ved å ta en helomvending og reise til en annen norsk klubb. Tarik har som FFK-spiller etablert seg på landslaget og ville trolig vært i startoppstillingen i høstens kamper, selv om han hadde forblitt i FFK. Du får ikke et bedre utstillingsvindu enn å spille landslagsfotball. Ved å bruke Rosenborg som en ønsket mellomstasjon, er det også rimelig å anta at neste utenlandsopphold isteden blir forskjøvet frem i tid. 

Selv om Tarik har ambisjoner som fotballspiller og ønsker å vinne noe, stiller jeg et stort spørsmålstegn ved å forlate sin hjemklubb etter halvveis sesong når klubben kjemper for å unngå nedrykk. Han vet at egen exit betyr at nedrykksjansen øker betydelig. Han er også kaptein for klubben, og signaleffekten er uheldig. Burde ikke hans største motivasjon i 2012 være å kjempe denne høsten for at hjemklubben skulle overleve i Tippeligaen, vise seg frem på landslaget, og få sjansen til et klubbskifte etter sesongen? Det er snakk om 5-6 måneder. En kort periode i en lang fotballkarriere, og Tarik ville uansett vært minst like attraktiv for Rosenborg etter sesongen. Og med storspill for landslaget, kanskje enda mer attraktiv for utenlandske klubber. På toppen av det hele kunne han bidratt til å berge FFKs plass i Tippeligaen og sågar kanskje klubbens eksistens, eller ihvertfall gjort et tappert forsøk. Det ville vist karakterstyrke.

PS! Når han først bytter klubb innad i Norge, mener jeg personlig han burde valgt Molde. Både fordi jeg mener Molde har et mer spennende lag enn RBK, fordi de spiller en fotball som kler Tarik bedre, fordi de har minst like gode forutsetninger for spill i Europa og seriemesterskap de neste årene, og fordi han som angrepsspiller og målscorer ville lært uendelig mye av å ha Ole Gunnar Solskjær som læremester.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f