Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 jul 12, 18:19

Opprinnelig postet av Tøfflus

Gode poenger. Det er mange som ikke har noe med Værste å gjøre som burde rulles i tjære og fjær. Men per dags dato er det vel kun stadionavtalen som gjenstår av alt galematiaset. Vi bruker lite på spillere og sportslig støtteapparat, har knapt råd til anstendig reise til bortekampene, til tross for at vi ligger på øvre halvdel mtp tilskuertall (også om vi ser bort fra gratisbilletter og annet rask).

Mesteparten av tullet er jo nå ryddet opp i (med mindre det faktisk ligger enda flere skjeletter i skapet) - klubben har fått, og akseptert, straff i Piiroja-saken, nesten alle spillerne som hadde høy lønn er ute (er det andre igjen enn Valencia?). Det er derfor forståelig at folk stort sett er opptatt av forholdet til Værste AS.

Men du har selvsagt rett i at Værste ikke er skyld i hele elendigheten. Klubben har levd over evne i flere år, vi har brukt penger på dyre spillere, dyre trenere og enda dyrere direktører.

Enig at forholdet til Værste sannsynligvis er det siste kappitellet av marerittboken som bør/må ryddes opp i. Men allikevel er det etter min mening viktig å fortsatt ha fokus på all årsakssammenheng som har medført den situasjon som klubben nå er oppe i.

Og så er jeg av den sterke oppfatning at klubben fortsatt bør spille sine kamper på Værste, forutsatt selvfølgelig at det er mulig og med en bærekraftig økonomi.

Jeg har ingen tro på en "løsning" hvor Høili setter opp en ny stadion ved brohodet. Skulle klubben også bli involvert i en slik såpeopera så vil hele Norge le av oss, og alle sarpinger godte seg. Det ville jo ta kaka fra "Hotel Cæsar" og andre høysofistikerte TV-serier.

En uverdig maktkamp mellom byens bemidlede familier hvor ballen er FFK og Stadion? Hadde jeg hatt en hatt skulle jeg spist denne hatten hvis dette kom til å skje.

Er det nødvendig så tror jeg ressurssterke (da mener jeg ikke kun bankkontoen) mennesker skal kunne dra nytte av å ha dialog.

Konklusjonen min er uansett at FFK ikke kan leve med de stadionkostnadene de nå har, og det håper og tror jeg at de involverte parter også forstår.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f