Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 28 jul 12, 01:15
Endret: 28 jul 12, 01:20
Endret av: Thygesen

 

Det finnes ikke økonomisk grunnlag for å drive med toppfotball i Fredrikstad. Vi har bygd ned dette laget sportslig nå i 2-3 år. Ikke rart at vi rykker ned til slutt da. Vi har ikke råd til ass. trener, ikke råd til banesjef, ikke råd eller mulighet til å kjøpe nye spillere, og vi har hvertfall ikke råd til å rykke ned.

Enten vi vil eller ikke så er det penger som trengs for å kunne drive et tippeliga lag sportslig. Med den leie vi må betale for den stadion "vår", og alle andre inntektsgivende tiltak som går et helt annen sted enn i pengekassa til ffk,ser jeg ikke hvordan klubben kan bestå hvis den nåværende leieavtalen skal fortsette.

Spillerinvenst er lunkne, det samme gjelder vel sponsorer. Slik sitasjonen er nå prøver vi bare å holde klubben kunstig i livet.

"kom å bygg stadion på Værste, her er det flott, det skal IKKE GÅ UTOVER DET SPORTSLIGE" Ble det sagt.

Det er utrolig at klubben har satt seg i en situasjon som sakte men sikkert tar kvelertak på seg selv. Det er bare trist.

Det sportslige produktet  vi har i dag er ikke bra nok for tippeligaen. Alle spillerne er til salgs, og de juvelene vi har blir solgt på "billigsalg". FFK trenger penger.. Men til hvilken nytte? Det går ikke til å refinansiere i nye spillere.. det går rett i lånesluket til værste!

Vi har ikke råd til å rykke ned. Det vil gi tapte inntekter i sponsoravtaler, billettinntekter, tv avtaler. Nå er sitasjonen slik at vi mest sannsynlig rykker ned, men denne gangen vil vi ikke ha det nødvendig sportslige nivået for å klare et opprykk igjen. Heller ikke de økonomiske musklene som kreves. Dermed sitter vi i fella - Konkurs. Vi får det ikke til å gå rundt nå, det vil ikke bli bedre i adecco.

Selv om stadion på værste er den fineste og beste (etter min menig) i Norge, så koster det mer enn det smaker. Hvis  ffk sport iløpet av 2013 eller 2014 går konkurs så betyr vel det at vi kan ta over plassen til ffk2 i 3 divisjon. Da må vi bort fra værste (for det har vi jo selvfølgelig ikke råd til å være, hverken i tippeligaen, 1 div, 2 div eller 3 div.) FØRST DA, kan FFK igjen ha grunnlag for å bygge et lag igjen og få min tillit tilbake.

Amen!

---------------------------

"Vanlig sunn fornuft er ikke særlig vanlig."

-Francois de Voltaire


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f