Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 21 jul 12, 13:41

Opprinnelig postet av Rey

Er det i det hele tatt noe i regelverket som tilsier at man kan klage på gule kort? Røde, kan man få gjort om, men det skal en del til. Kan ikke huske at noen har fått gjort om et gult kort. I og med at Edvardsen står på sitt så skal det i tillegg ekstremt mye til for forbundet å overstyre han.

Om man ikke kan påklage et gult kort alene, vil jeg tro man kan påklage rødt kort - eller i det minste utestengelsen. Det vil jo være fullstendig sjanseløst om man har anledning til å protestere på en idømt karantene etter et direkte rødt kort, men ikke på karantene gitt etter et rødt kort som ble gitt etter to gule.

Jeg skal dog innrømme at jeg ikke kjenner reglene ut og inn. Men ja, det skal veldig mye til for at forbundet overprøver en avgjørelse dommeren har gjort, med mindre det er en situasjon dommeren ikke har sett. Nettopp Edvartsen har jo selv fått ros for at han tidligere har innrømmet rett ut at en avgjørelse var feil. Mener å huske en Vålerenga-spiller som fikk rødt kort av Edvartsen for en tilsynelatende albue i hodet på motspiller, men reprisen viste at det var hode mot hode og et rent uhell.

Imidlertid mener jeg at en protest, selv om den neppe ville gått igjennom, kunne startet en nødvendig diskusjon. Som sagt savnes det en konsekvent linje for hva spillerne skal tillate seg overfor dommer, og en protest her kunne blitt et effektivt startskudd for en slik debatt.

Det er så jeg håper at en annen kamp denne serierunden rammes av at en dommer skjelles ut etter noter og lar være å gi kort, for virkelig å få fram kontrastene i hva som aksepteres.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340