Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 21 jul 12, 10:20

Jeg synes fortsatt det er synd at FFK ikke leverte protest på det andre gule kortet. Det ville kanskje ha tvunget NFF til å tenke grundig gjennom hvor lista skal ligge for hva dommerne skal godta fra spillere. Det kan ikke være opp til hver enkelt dommer å bestemme dette, da vil ikke spillerne vite hva de har å forholde seg til.

Ta for eksempel hjemmekampen vår mot Rosenborg. I den kampen godtok dommeren at enkelte RBK-spillere, spesielt Steffen Iversen, protesterte på hver eneste avgjørelse som gikk mot dem. Og der var det snakk om hissig gestikulering og roping.

I motsatt ende har vi altså at en spiller får sitt andre gule kort for å henvende seg på en - tilsynelatende - langt mindre hissig måte, etter kampslutt, for å be om en forklaring på et gult kort. Skulle alle dommerne i Tippeligaen fulgt lista til Edvartsen, ville en del spillere ha stått over annenhver serierunde.

Jeg - og antagelig brorparten av de som faktisk spiller i Tippeligaen - savner en tydelig linje på dette, fra forbundets side. En linje som ikke bare forteller spillerne hvordan de bør opptre, men også dommerne. Det kan simpelthen ikke fortsette å være slik at en dommer lar protestene gå inn det ene øret og ut det andre, mens en annen dommer gir kort så fort en spiller ser stygt på ham.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340