Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 mai 12, 14:15

Hei, har den siste uka grublet fælt på sistuasjonen FFK er i om dagen og fant ut at det beste var å skrive et innlegg her.  

Skjønner godt at publikum svikter nå. Klubben er i en kritisk situasjon. Først og fremts så finns det ikke midler til stede, økonomien er i grunnen bare ett stort svart høll der pengene vi, supporterne legger igjen bare forsvinner. Jeg ser på publikumssvikten som en stille protest, og jeg har full forståelse for det. Man ønsker ikke å se klubben i sitt hjerte lide i kreditorgjeldens klør.

For meg, er FFK lidenskap. Jeg Elsker FFK. Jeg MÅ se alle kampene, og jeg blir deprimert når det går dårlig. Men egoistisk som jeg er lar jeg dette gå utover de som er rundt meg isteden for å bli hjemme, droppe å se kampen og bare glemme hele greia. Men som jeg forstår, alle er ikke som meg. Heller ikke som de andre snaue 6-7000 andre som ikke har gitt opp å fantaserer om at, nå skal det snart snu! Kanskje kommer Høilie og hjelper til.. osv, osv. Vi er naive optimister som holder fast i en drøm om at dette!! DETTE SKAL VI KLARE!!! bare vi tror hardt nok.

Men til min store fortvilelse har jeg med årene fått endel erfaring, noe som har gitt meg den kritiske sansen. Den som skiller mellom naivitet og evnen til å gjøre gode vurderinger. Det er dette blikket jeg ser på FFK med idag, og det er vondt. For meg har fotball vært min store virkelighetsflukt og noe av det som gjør meg mest fascinert av alt jeg vet. Det er vakkert og estetisk, noen ganger er det kunst. Det er ingenting jeg skulle gitt mer for å kunne leve av en nettopp fotball. Og når samboern min er lei av at jeg ser formye fotball, så tenker jeg i mitt stille sin at det bryr jeg ingenting om.

 

Da jeg virkelig begynte å engasjere meg i FFK debaten var laget nyopprykket til tippeligaen og jeg hadde nylig flytta til Volda, da var vår kjære Knut Thorbjørn Eggen trener. Jeg husker godt at jeg var kritisk til de dårlige resultatene. Til spillerne jeg synes var for dårlig og til trenerne jeg ikke synes var gode nok. Laget hadde samlett 9 poeng på de første 16-17 kampene og det så veldig stygt ut. Da startet vi sesongen på samme måte som i år. Men heldigvis så snudde det og min kritikk av Eggen ble gjort til skamme. Laget overlevde i TL og Eggen ble kåret til årets trener. Jeg hadde sesongkort på stadion Jeg husker jeg fløy fra Volda til Oslo (jeg har flyskrekk) med Widerø, med full angstreaksjon for å se FFK Start, på gamle stadion. Jeg bussa i 13 timer hver vei mellom Fredrikstad og Volda kun for å se FFK. Dette gjorde jeg i 2 år. Nå bor jeg i Vestfold og reiser hjem så ofte jeg kan for å se laget.

 

På onsdag hadde jeg en merkelig opplevelse, jeg brydde meg ikke lenger og tenkte at jaja, dette blir nedrykk. FFK-spillerne så ut som om at de ikke ønsket å være der. Det så veldig vondt ut. Og Tarik og resten av gjengen. Jeg forstår dere veldig godt når jeg ser frustrasjonen deres. Hadde jeg også jobbet for en bedrift der eierne ikke hadde gjort noe for å bedre arbidsvilkårene deres, hadde jeg og vært fortvilet. Jeg tror faktisk jeg hadde funnet meg en ny arbidsgiver. Heldigvis for FFK ser jeg at dere har hjerte for klubben og hjerte for supporterne deres noe som gjør at dere holder ut og gjør det dere kan. Og det takker jeg dere for. Samme gjør jeg også til trener og til ledere. Når man jobber for en arbeidsgiver som tilsynelatende gir så blanke i klubbens situasjon. 

 

Noe må gjøres!

Den siste tiden har flere og flere utalt seg i medien om krisen. Ildsjeler ønsker å stiller opp. Man vil gi penger og oppfordingene om å komme på stadion ser vi uke etter uke, uten å få særlig respons. Resultatet var 213!supportere på PH-feltet og 11 på bortetur til Bergen, noe FFK ikke akuratt bør være stolte over. 

I prosesen med å engasjere folket bør man kanskje stikke fingern i jorda. Hvor ligger egentlige problemet. Negativiteten!! Klubben har de siste årene hatt oppvask etter oppvask uten at de helt store tingene har skjedd. Ledere og eiere har vært ute med «positive» nyheter, hentet Tarik hjem igjen og lagt om til en positiv profil som satser på unge talentfulle spillere, noe som i seg selv er vel og bra. 

 

Men det er ett tema som for tiden er det «alle» bekymrer seg for og det er FFKs fremtid. FFK-systemet har i en rekke år fått lov til å jobbe ukritisk og uten særlig debatt fra omgivelsen. Alle har tenkt at de som styrer og leder jo er der av en grunn, de må jo være dyktige. Samtidig har klubben hatt en enorm opptur fra 2 divisjonsspill til TL på få år. Så i entusiasmens rus har det vært vanskelig og sette fingeren på hva som er galt. Men med fasit i hånden etter perioden mellom 2007-2011 kan man jo si at selv om vi har hatt en vis sportselig suksess har man helt klart hatt styrer og ledere som har opptredd serdeles klønete og uten noen som helst kontroll. Det siste året, siden Piroja skandalen++ ble ett faktum har tidligere ledere og styremedlemer vært ute i medier og bedyret uskyld. Og her ligger problemet, i kjølevannet av skandalene så har disse lederne vi så lenge har stolt på rett og slett vært så dårlig egnet til sin jobb at til slutt så er troverdigheten fullstendig fraværende. Men samtidig så sitter de samme menneskene på ledersiden å utnevenr nye ledere, nye trenere, og forteller oss at dette skal gå bra. Omdømmet og troverdigheten er fullstendig på trynet.

 

Innen politikken hadde det sannsynligvis vært stilt både kabinettforslag og riksrrett. Og hadde Værste AS vært ett politisk parti hadde de havnet under sperregrensen ved neste valg. 

 

Man kan si i etterpåklokskapens navn at ting burde vært gjort annerledes og at vi nå er på sporet. Men på meg preller dette bare av som vann på gåsa. Det er på tide å se litt handling, og da er ikke en pressekonferanse på stadion det rette. Vi ønsker oss tydelige rakkryggede folk som går ut i media og setter litt trøkk, snakker litt om fremtiden og gir oss ett håp om at noe skal skje. Vi trenger en god grunn for å dra på stadion, og det er ikke grunn nok for oss at FFK AS ikke skal gå konkurs, fordi luftslottet FFK as er intett mindre en private aksjonærer som har vunnet makten over FFK på uærlig vis, og dette er ikke klubben vi heier på. Vi kan se mot andre land og se på klubbdrift. Klubber som blir eid av rike enkelt personer. Eller selskap, disse har i det minste vett på å spytte inn penger i klubbene sin slik at de skal kunne oppnå resultater. I tillegg holde supporterne fornøyd. Så FFK, jeg lider med deg, og jeg ønsker deg kun det beste, men nå har jeg innsett at det er ikke opp til meg om du vil overleve, det er opp til eierne dine og til de som konkret kan gjøre noe for deg. Så eiere, styreledere, styremedlemer, aksjonærer og klubbledere. Min oppfrdring til dere er. Gjør den jobben dere er satt til å gjøre. Bygg opp klubben, eller tre av fra deres post slik at andre krefter kan komme til. Det er det beste dere kan gjøre for FFKs beste.

 

Takk for oppmerksomheten.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f