Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 18 mai 12, 23:41

Opprinnelig postet av Rafn

Ideen bak det hele er å nå et større marked  i forhold til riksannonsører. NTF skal fylle sidene med 60% annonsering , mens klubbene kan disponere de resterende 40.

Inntekstpotensialet er også stort for de klubbene som får til en form for betalbare videoinnslag via den nye plattformen, men det er vel kanskje tvilsomt med den interessekurven norsk fotball er inne i at dette vil bli stor butikk.

Det med at NTF skaffer 60% av annonsene var nytt for meg og hvis det gir en fornuftig avkastning til klubb og ikke bare småpenger, så er det bra.

Håper bare at klubb beholder litt kontroll over annonsørene NTF kommer med. (Ser for meg en hypotetisk situasjon hvor Brynild kommer til klubben med annonse for Seigmenn og Nidar kommer til NTF med annonse for Laban Seigmenn).

Når det gjelder betalbare videoinnslag så har du nok rett i at det ikke er riktig tidspunkt å innføre dette nå. Både på grunn av dalende interesse for Tippeligaen og dessverre også for klubben. I tillegg er det nok mange som har motforestillinger mot å betale for innhold på nett. Ser (dessverre) at Fædrelandsvennen nå tester ut en betalingsløsning for sin nettavis. Hvis dette blir en relativ suksess så kan det nok om noen år være mulighet for å innføre dette på fredrikstadfk.no også, men per i dag er nok hverken interessen stor nok eller norsk internett generelt betalingsvillig nok.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f