Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 15 mai 12, 14:57

Opprinnelig postet av Larifari

Dårlig økonomisk styring kan ikke rundes ned til det å ta på seg for store kostnader. Det er også det med intekter. Samtidig er ikke stadion den eneste kostnaden i bildet her. 

Et slikt budsjett skulle jeg også likt å se.

Har forresten aldri sagt at den dårlige økonomiske styringen startet i 2007. Adeccosesongen kan likevell ha noe å gjøre med situasjonen i dag å gjøre. Jeg tror det har vært flere uheldige avgjørelser og omstendigheter som har ført oss dit vi er i dag. 

Jeg sier ikke at vi har gjort flere bomkjøp, men at vi kanskje har hatt et noe unødvendig høyt lønnsnivå de siste årene. Det gjelder flere klubber i TL også, er ikke bare FFK som sliter om dagen. Husker jo også Henriksen hadde rimelig stiv lønn. Tipper vi kunne fått en bedre daglig leder til en billigere penge. Mitt intrykk er ihvertfall at pengene har sittet løst i FFK.

Hvis man tar på seg et kostnadsnivå som men ikke kan matche på inntektsiden, så er det mer eller midre definisjonen på dårlig økonomisk styring. Dette har det vært tradisjon for, men summene vokste til monsterstørrelse etter at man flyttet til Kråkerøy.

I 2006 var inntektene på ca 63 mill, og kostnadene på ca 61 mill

I 2007 var inntektene på ca 99 mill, og kostnadene på ca 103 mill

I 2008 var underskuddet på omtrent samme nivå, før det tok helt av i 2009 med - 25 mill.

Hvis en forutsetning for at stadionavtalen skal være bærekraftig er fullt stadion, mesterskap og medaljer, med "8. plass mannskap" og tilsvarende kostnadsnivå, så sier det seg selv hvor det bærer.

FFK sitt lønsnivå på sportslig og administrasjon har ikke vært spesielt høyt sammenlignet med andre. Spillerlønningene har nå gått ned, men da ny Stadion ble planlagt var det på toppnivå.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f