Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 05 mai 12, 15:55

Opprinnelig postet av Plankekæll

Frustrerende at en liten skade på Jørgen Horn skal holde han ute av laget i et halvt år også. Det er vel bare i FFK slikt er mulig? (Valencia, Rafn, Shabani, Mulac)

Nå har nok ikke skaden(e) til de spillerne du nevner vært små og det har nok lite med FFK som klubb å gjøre at de er langdryge.

Skaden til Horn er vanskelig å finne ut av og han har vært hos eksperter både høyt og lavt uten å finne ut av det.

Alex V fikk nesten kneet sitt ødelagt i Østfoldhallen i 2010 og har også vært gjennom en operasjon i 2011 på nevnte kne.

Simen R fikk ankelen ødelagt i takling av Vidalon i 2010. Han ble operert i desember 2011. I Januar og februar 2012 for compartments syndrom i begge legger. Deretter nok 1 gang for betennelse i operasjons-såret. Deretter spark direkte på operasjonssår for 3 uker siden. Trener for fullt og er aktuell for FFK2 på mandag.

Agim Shabani fikk en overstrekk i kneet i 2009 og slet med kramper i lang tiod etter dette. Tror han muligens har hatt compartments uten at dette ble utredet ( egen teori da symptomene er ganske lik de Simen har hatt) og at dette har plaget ham i mange år.

Dino Mulac fikk en ankelskade mot Øssia i 2010. Dette ble behandlet med det viste seg at man etterhvert måtte operere. Dino fikk da selv valget om han ville ta kikkhullsoperasjon eller fullt kirurgisk inngrep. Han valgte kikkhull, noe som senere viste seg å være feil valg da han på nytt måtte gjennomgå fullt kirurgisk inngrep. Dette var også samme lege som opererte Simens ankel (Dr Rosenlund på Volvat i Oslo)

 

Og jeg tror ikke skadesituasjonene er unike for FFK. Alle klubber kan skilte med samme "caser" på mange spillere.  Det medisinske apparatet som er rundt FFK idag er meget godt og det er tverrfaglig sammensatt av alt fra tradisjonell medisin, fysioterapi og osteopati. I tillegg har man rask tilgang til andre faggrupper som kiropraktikk.

Men det er klart at vi er veldig utsatt med den litt tynne stallen og den økonomien klubben har når så mange er skadet på samme tid.

PS ! Jeg har også strekk i hamstringen og måtte bli 49 år før jeg fikk oppleve det Cool

Faktisk i FFK kamp det også (Old boys)

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f