Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 apr 12, 14:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters

 

Hvorfor? Tar man bort denne éne millionen, ville kunstgressmatta aldri blitt lagt.

Fordi "oppsidene" ved kunstgress er mer enn denne ene millionen

Og "nedsidene" er definitvt større enn den millionen!

Det er ett aspekt ved plast som alltid taper kampen mot økonomiske argumenter, nemlig de argumentene som det er umulig å sette kroner og øre bak. For FFK vil det kulturelle nederlaget som plast innebærer medføre konsekvenser for publikum, omdømme og engasjement. Disse faktorene vil aldri komme til syne i en økonomisk analyse.

Ja, jeg er klar over at dette er faktorer som det er umulig å tallsette, men de er ikke mindre viktige av den grunn. Man kan ikke i et budsjett fjerne alle poster som det er knytta usikkerhet til, for da blir det ikke mange igjen. 

Ofte er det i de "skjulte" verdiene man virkelig finner de økonomiske verdier, men dette sitter langt inne å innrømme for mange, og i enda større grad å balansere mot de økonomiske aspektene.

Etter mitt syn har situasjonen til FFK akkurat nå delvis sin forklaring i årsmøtets manglende stemme i viktige saker som påvirker FFK på lang sikt: Hadde FFK en årsmøte-vedtatt langtidsplan hvor det lå at FFK skal jobbe for å få et treningsanlegg med både gress og plast ville det vært helt utenkelig å legge plast på stadion. For det er akkurat det plast på stadion handler om: I det totale fravær av målretta langtidsplanlegging må FFK bare hive seg rundt og rusle i den tilfeldige retning som Værste AS sier at vi skal rusle.

Hvordan skal man opprettholde medlemsengasjement og frivilliges engasjement når medlemmene ikke dras med i NOE av den uhorvelig viktige langtidsplanlegginga?

Jeg tror svært mange medlemmer føler at de aktivt blir holdt utenfor de fundamentale avgjørelsene i FFK, og dette er noe FFK kommer til å streve med i mange år framover.

Det er lettvint og enkelt å slippe å bekymre seg om årsmøtets meninger og vedtak. Problemet er bare at "lettvint og enkelt"  viser seg å bli "tungvint og tungrodd" i et litt lenger perspektiv.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f