Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 20 apr 12, 11:56

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Plankekæll

.........

....

Det ligger en armods-tenkning i handlingsmønsteret til FFK akkurat nå: Vi ser på muligheter for å spare en million akkurat nå, men framtidsperspektivet er tilsynelatende helt ute av fokus.

.....

Helt enig i alt det andre Asgeir skriver, men er litt i tvil om akkurat sitatet over.

Det kan kanskje framstå slik, men jeg er redd det er mer kynisme i forhold til et mye større totalbilde som rår. Så lenge det er de samme reelle beslutningstagere på alle kanter av bordet, både som debitorer og kreditorer, og som er både leietager og utleier rundt en tilsynelatende håpløst ødeleggende stadionavtale, så har jeg ikke noen tillit til at det først og fremst er klubbens resultater og behov som står øverst på prioriteringslisten.

Den tilliten får i hvert fall ikke jeg tilbake før egenkapitalen er intakt på plass i as’et, klubben har en bærekraftig stadionavtale, og det er vanntette skott mot selskaper som har stor økonomisk interesse av å selge og/eller leie ut til klubben, eller tjene penger på klubben på annen måte.

Vi får håpe at klubbstyret har baller til å vise at de kan si ”Nei til kunstgress” uavhengig av hvilke ”direktiver og pålegg” som måtte komme – det være seg fra politikere, as-styrer eller mulige sterke menn i kulissene.

Kaster man 109-års stolte tradisjoner over bord gjennom å legge plast på hjemmebanen til en av de store tradisjonsbærerne i norsk fotball er jeg redd det kan bli glissent på tribunen i årene som kommer. Da tror jeg entusiasme, tillit og framtidstro får seg en (enda større) knekk klubben skal slite med i mange år. Den sleipe politikermillionen, og de antatt sparte driftskostnadene blir nok fort borte i tapte publikumsinntekter.

Men man kan kanskje leie ut kunstgresset til nordisk mesterskap i Boccia? Da blir det nok fullt hus….


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f