Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 apr 12, 10:59

Opprinnelig postet av Welhaven


Stygg-stygg taktikk det der - absolutt ingen treningstilbud på ordentlig bane på vinteren, og hvem blir den kresne stygge ulven hvis FFK sier nei til kunstgress? Blir jo FFK det.

Hadde vel ikke vært en bedre tid for noen lottomilioner nå..

Jeg håper nå virkelig at idrettskretsen kommer på banen og forklarer hva slags følger kommunens "løsning" får for fotball-Fredrikstad.

Kommunen forsøker å vri seg unna undervarme-kostnadene ved å framsette et forslag som tilsynelatende er flott for FFK, og kanskje til-og-med hanker inn en og annen stemme ved neste valg... Og nå har de begynt å bruke makt for å presse FFK til å velge "løsningen". Fytterakkern for noen kjipinger. Hørte jeg noen si "maktarroganse"? Er det virkelig sånn Ap vil framstå???

Mitt spørsmål er: Når nå kunstgressbanen, hypotetisk sett, er etablert; hvem betaler "neste" kunstgress? Og oppfølgern: Hvem bestemmer når kunstgressmatta er for dårlig og må skiftes ut? Vi ser jo hva som skjer rundt i kunstgress-norge: Kunstgressfornøying blir en salderingspost, og banen blir dårligere og dårligere, med de følger det får for slitasjeskader osv.

Jeg håper spillergruppa er klar over at dette er en forhandlingssak: Norske arbeidstakeres fysiske arbeidsmiljø er MINIMUM gjenstand for forhandling mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.

Jeg vil tro at det er mange ting som må på plass før det kan legges kunstgress på stadion: Spillerene må jo gjøre krav på restitusjonsopplegg, ekstra fysio-terapi, individuell utvikling av skotøy, maks antall treninger pr uke på kunstgress etc. Det er bare å ringe NISO, Valencia!

Sist men ikke minst: Kunstgress binder opp framtida. Vi vil ikke ha noe valg når det må byttes ut. Det å gå tilbake til naturgress er en mer omstendelig prosess enn motsatt. Det tar lang tid å etablere godt naturgress.

Det å legge kunstgress nå fordi kommunen betaler er som pushing av dop: Det er gratis første gangen! Og for FFK blir kommunens "løsning" som å pisse i buksa for å holde seg varm.

FFK-systemet bør bruke all sin tid på å etablere et treningsanlegg i distriktet. Det er DET FFK trenger. Og i den saken kan kommunen bidra positivt også, potensielt uten at det koster kommunen e krone!

Oslo kommune ga VIF tomt i et område med svært høye tomtepriser, og da burde det jaggu være mulig for Fredrikstad kommune å kunne bidra med tomt til treningsanlegg her i distriktet og!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f