Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 19 mar 12, 14:34

Opprinnelig postet av Holters

En helt tradisjonell 4-3-3 bør være et alternativ. Da får vi utnyttet Ramberg og Etzaz som indreløpere og Jabbie som anker. Tarik/Halvorsen tar vingene, og Ruud Tveter midtspissrollen.

Alternativt fungerer det selvsagt også med 4-2-3-1 med Jabbie og Holm (Ramberg) i de to defensive rollene, Etzaz som offensiv midtbanespiller i tierrollen, og samme vinger og midtspiss som over.

Uansett hva man velger, så fremstår dagens stall bedre egnet å spille en variant av 4-3-3 fremfor 4-4-2.

Tarik og Halvorsen er begge bedre som vinger - ikke kanter. De har sine styrker offensivt. Og ingen av våre midtbanespillere er typiske boks-til-boks spillere, slik at jeg tror de vil komme mer til sin rett som indreløpere med anker.

 

Dette er jeg helt enig i. Ikke minst en spiller som Mads Hansen,og Alex V er myye bedre offensivt enn deffensivt......

Det som er spennede med en slik oppstilling er : hva gjør vi når vi blir spilt lave......noe jeg tror vi blir en del ganger iløpet av sesongen. Spesielt ankerrollen på midten er superviktig..iforhold til posisjonering. JK vil bli kanonbra å ha bak der til å dirigere,og holde gutta på tå hev:)

Regner med at TFA og TA har stålkontroll.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340