Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 09 mar 12, 15:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt


Med fasit i hånd, som sier hvor ofte matta på stadion brukes i  dag, så har vi klimatiske forhold som tilsier at vi bør ha kunstgress.

At det skal svekke klubben sportslig er jo snodig med tanke på resultatene til klubber som TIL, Godset og ikke minst Ålesund som var først med plastikk dekke.

Tidligere i tråden har jeg hevdet at mer bruk vil føre til at flere føler tilhørighet til FFK. Se på Ålesund som har solgt 68 % av stadion allerede i sesongkort. med 44.000 innbyggere og 125.000 i regionen ser det jo ut til at de har lykkes med noe.

Hadde vi hatt råd til et treningsanlegg med kunstgress og naturgress, garderober og resten som trengs av fasiliteter, så hadde jeg ønsket at vi kunne ha naturgress på stadion. Men der er vi ikke i det hele tatt.

Ok, for meg er klimatiske forhold som tilsier kunstgress Nord Norge osv.
 
Så hva har godsett eller Aalesund vunnet? ett cupmesterskap eller to.
De har overrasket ja, men godset spesielt sliter aller andre steder enn hjemme på sin egen plastikk.

Det sportselige blir dårligere rett og slett fordi flere spillere vil velge oss bort, til fordel for naturgress lag.  Ref: Niso undersøkelsen fra 2007 og alle som faktisk kjenner markedet.
Og færre speidere vil besøke stadion, fordi de vil se spillerne på det underlag de eventuelt skal spille. Som betyr at vi har litt mindre mulighet til å tjene penger, som vi til slutt skal kjøpe og utvikle nye spillere for.
Kort og godt, det gjør oss til en mindre attraktiv klubb, og med ett årsbudsjett på 35mill+, er ikke 2-3 mill for naturgress nødvendigvis en voldsom stor utgift.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f