Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 19 des 11, 09:40

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Synes igrunn det er en tåpelig kommentar jeg. Det er faktisk 08 sin suverene rett å bestemme hvilken pris dem vil ha for å selge.... Blir sånn som RBK holdt på det, hvor dem nærmest syntes dem skulle få diktere hvilken pris og hvilke spillere dem skulle få fordi dem var storebror til alle andre klubber i Norge....

Det er vel bare et uttrykk for at det var et stort sprik mellom hva smurfene mente de kunne få for spilleren (eller ville ha) og hva FFK mente han var verdt (eller var i stand til å betale). Jeg synes det var en morsom formulering, selv om den opplagt er overdrevet (enhver skjønner jo at Brede Hangeland ville kostet titalls millioner, og at smurfene ikke krevde den slags penger).

Dette med RBK og priser er en sak med to sider. På den ene har man det at ja, RBK satte seg ofte på sin høie hæst (tm) og klaget over uanstendige priser på norske spillere når RBK var interesserte. Men samtidig skal det ikke stikkes under en stol at selgende klubber gjerne strakk strikken langt når de skjønte at RBK var interesserte i deres spiller. Det var vel naturlig all den tid RBK mot slutten av 90-tallet hadde midler andre klubber bare kunne drømme om, før de bandt opp store deler av penga i anlegg. 

Det koker ned til det samme: Selger vil alltid snakke opp verdien på det som skal selges, enten det er en bruktbil eller en fotballspiller. Kjøper vil tilsvarende søke å snakke verdien ned. Verdien er nå engang ikke noe fast, den er bestemt i det øyeblikk kjøper og selger er enige.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340