Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 nov 11, 11:15

Opprinnelig postet av thejester

Opprinnelig postet av Ståle

"Kan vel bare glemme elbiler først som siste, det krever jo sitt av miljøet all den strømmen de trenger for å lade batteriene uansett. Da er vel Hondas nye hybridbil nærmere fremtidens løsninger. Har egen elgenerator i seg eller noe og slipper kun ut vann hvis jeg ikke har lest feil."

 

 --Du har lest feil! Skalmann l man kutte co2 må jo energien bilene drives av fornybare energikilder. Noe som gjør at en elbil egentlig bare er co2 nøytral hvis den lades på vannkraft,vinnkraft eller evt atomkraft. Å lade en bil i tyskland som får energien sin fra et kullkraftverk har ingenting med å være klimavennlig å gjøre. Hydrogenbiler er et fint alternativ, men der har man problemet med at hydrogen finnes ikke i riktig form i naturen og må videforedles fra feks vann, og videreforedlingen krever energi, og dermed er man egentlig like langt.

Selv med lading på kullkraft så er den mer energieffektiv enn en bensindrevet motor og fører til mindre utslipp.

 

Energieffektiv eller ikke, den har ett høyt co2 utslipp når den er ladet på kull kraft. Hele 128 g CO2/km noe som er ganske høyt for en så liten bil, husk det er en knøttliten 2 seter, til sammenligning så har en Audi A3 med bensin motor 127  g CO2/km, bilen er altså større og kan frakte 5 personer og har mindre co2 utslipp. Tar du også med at produsksjonen av den type batterier som er i el biler i dag er noe av det mest forrurensende indistrien i verden så virker hele el-bil opplegget ganske døfødt.

 

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f