Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 nov 11, 09:18
Endret: 18 nov 11, 09:31
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av Anne

 

 

 

 

Tror du har helt rett i det at du er på jordet.

Pengene er opptjent i Norge og skatteyteren var skattemessig bosatt i Norge, da skal beskatningen skje her. Hele denne saken virker å være et arrangement for å unngå beskatning, akkurat som Skatt Øst hevder.

Pengene er opptjent i Norge ført ut av landet på helt lovlig vis - og om de blir utbetalt til Raio etter at han er flyttet tilbake til Estland. Hvilket land skal de da skattes til - ikke der han har opptjent dem, men i det landet han mottar dem som utbetaling/lønn

Helt klart et forsøk på å unngå norsk beskatning, men er denne transaksjonen ulovlig av den grunn. Det som etter mine øyne gjør dette ulovlig er at pengene føres inn til Norge igjen og da skal de beskattes i Norge som lønn i Norge. Men dette er tabbe av Raio og rødt kort :-)
Jeg mener fortsatt at hadde ikke sist etappe blitt foretatt hadde dette vært en "ikke sak" for norske skattemyndigheter.

Om vi liker det eller ikke er en helt annen ting.

 

 

Du ER helt på jordet. Tydeligvis argumenterer du ut i fra synsing og ikke ut fra noe som helst kjennskap til skattelov med forskrifter, skatteavtaler med utlandet etc.

Pengene er ikke lovlig utført av Norge, det er utført en fordekt handling for at Raio skal slippe å betale skatt. Det er betalt store beløp for en ikke-eksisterende tjeneste.

Du sier at pengene ville blitt skattepliktig hvis de blir innført til Norge igjen. SPRØYT.

Realiteten er at det er lønn for Raio´s jobb i FFK, og det er uansett skattepliktig til Norge, om man kamuflerer utbetalingen som noe annet så rokker det ikke ved saken. SÅ enkelt er det ikke å snike seg unna beskatning.

Dette er skattesvik, og intet annet, og arbeidsgiveren har medvirket til dette.

Alvorlig.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340