Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 17 nov 11, 22:50

Opprinnelig postet av General Gardener

Er ikke så dypt inne i økonomisk jus, men lurer på om FFK har rettslig grunnlag for å kreve at enkeltpersoner betaler en eventuell bot? Nå har jeg ikke helt oversikt over om det er Runar Henriksen, Morgan Andersen eller andre som har hatt det overordnede ansvaret for at denne avtalen ble inngått, men uansett hvem det er, er det jo soleklart et grovt overtramp fra en enkeltperson/enkeltpersoner.

Synd om FFK får denne boten på toppen av en allerede trang økonomi. Kjedelig for de som har bidratt til den økonomiske snuoperasjonen.

Greit å ha Henriksen og Andersen og skylde på eller stå i front, da begge vel er lette å skylde på.

Men jeg personelig vil være overasket om Andersen som sprotsjef, samt Henriksen som daglig leder har myndighet alene til å inngå en slik type avtale, og at det ikke er innom et styre.

Som regel i en fotballklubb blir det lagt frem en innstilling som et styre behandler og selvfølgelig da noen som setter dette ut i live. Men å si da at det kun er en eller tp personer som er skyldige i avtalen er å dra det langt. Her er jeg ganske sikker på at det er rimelig mange som vet hva som har foregått,.

Når det gjelder at den ansatte er pliktig til og betale skatten sin selv så er vel det frosåvidt riktig, men det klubben her har gjort er å fordekke en svart lønn, og i norge mener jeg det er ulovelig å bruke sort arbeid. Så det er nok klubben som får en økonomisk smell, mens kanskej enkelt personer må stå til ansvar retslig.

I en normal bedrift er det ofte styreformann som har det fulle ansvaret.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f