Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Gargamel

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 nov 11, 02:35

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det strafferettsmessige må jo eventuelt ramme Raio selv, samt de enkeltpersonene i FFK som står ansvarlige for avtalen, da det dreier seg om skatteunndragelse og medvirkning til dette. Man kan neppe dømme en bedrift (fotballklubb) til foretaksstraff for medvirkning til skatteunndragelse.

Det tjener det nye styret til ære at de kansellerte denne avtalen med agentfirmaet og tilbød Raio en vanlig avtale. Selvsagt synd at vi ikke hadde råd til å gi ham en tilsvarende nettolønn på redelig vis, men da er det bedre at klubbledelsen valgte et vondt farvel og en ryddig prosess, framfor å inngå nye lurium-avtaler á la Morgan.

Klubben er ansvarlig uten tvil. 

At tidligere kjeltringer dras ned i møkka er helt ok, men klubben og dens styre skal godkjenne avtaler og dermed har de ansvaret. 

Beklager, men jeg liker dette.

Vel, som Willy Rene sier, kos deg i Adecco, vi tok siste stikk og for å strø enda mer salt i såret ditt så har du sikkert sett at det pågår en liknende sak i media hvor NFF ikke har nevt klubbene med et ord, snarere sportssjefene i begge de involverte, som har fått straff. Desuten er det arbeidstaker som er ansvarlig for å betale skatt av sin intekt, arbeidsgiver har ikke ansvar for det.

Jeg kan lage en liknende avtale med min arbeidsgiver, at de overfører en del av bruttolønna mi til en annen konto, gjerne en utenlandsk, resten så til min lønnskonto -minus skatt av disse. Jeg er derimot selv ansvarlig for å betale skatt av det min arbeidsgiver har overført til den andre kontoen. Gjør jeg ikke det, og blir tatt, havner jeg i samme situasjon som Raijo..

 

PS, det står at du er 12 år, da vet du sikkert hvem Gargamel er og hans forhold til smurfer ?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f