Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 05 nov 11, 16:27

Denne debatten synes jeg er så bra at jeg hiver meg innpå.

Jeg har alltid lest Asgeir’s innlegg med interesse, respekt og stort sett samtykke. Men når jeg leste hans første innlegg nå satte jeg kaffen i halsen.

Kaffen smakte fort bedre etter Bedreviterens konstruktive svar, og deretter Asgeir’s for meg svært viktige presiseringer.

 FFK har alltid vært en klubb med stort engasjement og mange sterke meninger. På 30-tallet og framover, som i dag. Dette har vært en av klubbens store styrker – og kanskje den viktigste del av klubbens identitet, og en viktig grunn til at FFK med 9 serie og 11 cup er landets nest mestvinnende. Nedturen som så smått startet på 70-tallet var sammensatt – og ble heller forsterket av at byen mistet engasjementet.

Vi må ALDRI miste dette engasjementet igjen

Destruktive holdninger kan være to ting:

- Det kan være legitime holdninger som blir stemplet som destruktive av motdebattanter fordi man er uenig (hersketeknikk). Det var her jeg satte kaffen i halsen på Asgeir’s vegne, helt til jeg leste hans presiseringer

- Og det kan være rene destruktive holdninger

Begge bør møtes med argumenter av andre typer enn ”hold kjeft – dere får ikke lov å mene dette”, ”hylekor” osv. Ta heller debatten med forklarende argumenter (som Asgeir forsøker i sitt presiseringsinlegg) så ender vi i stedet opp med å øke det positive engasjementet og kanskje også omvende en skikkelig destruktiv surpomp til en konstruktiv supporter.

 Så til det jeg egentlig skulle si :

Alle har forstått at FFK er i en vanskelig økonomisk situasjon og må være nøkterne på alle områder. Men man kan selvfølgelig prioritere også innenfor et nøkternt budsjett!

FFK lever en og alene av å skape resultater på banen – og treneren er den desidert viktigste ansatte i en fotballklubb.

Hadde trenersituasjonen vært ansett som ”krise” av de styrende organer, så er jeg sikker på at man hadde funnet de nødvendige midler til å betale for andre løsninger rundt klubbens desidert viktigste ansatte.

At en annen trener skulle koste en 3-4 millioner er en påstand – og ikke et faktum. Det finnes mellomting mellom Roar Johansen og Ole Gunnar Solskjær…..

Den total lønnspott var i fjor på 35 mill, det gir i hvert fall litt prioriteringsrom. Om øverste ledelse virkelig mener at det er trenerkrise og ikke gjør noe, så smaker det mer av feilprioritering enn av nøktern økonomisk styring. En slik feilprioritering tror jeg ikke dagens svært oppegående ledelse har gjort. Ergo sitter dagens trener fordi han pr dd er vurdert som god nok, og ikke billig nok som enkelte antyder.

 Jeg tror Aune – med sine røtter i klubben – kan leve godt med en supporterdebatt om han er god nok eller ikke.  Men at det til stadighet antydes at han har ”tillit” i klubben bare fordi han er billig skaper nok større utrygghet. La Aune slippe å lese slike (destruktiveWink) holdninger noen uker til.

Så får Aune-debatten heller gå i alle tilgjengelige fora etter sesongslutt-


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f