Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 nov 11, 10:42

Opprinnelig postet av Bedreviteren

For det første. Ja, Svein og co har gjort en glimrende jobb. Skal det da ikke være lov å se på jobben til treneren med kritiske øyne? Klubbstyret bestemmer. Ja, jeg tror dem fleste vet det, er det fortsatt ikke lov å mene noe om klubben eller treneren fordi Svein bestemmer? Er det sånn i politikk også? Statsministeren bestemmer, så det er ikke noe vits i å klage?

Mitt poeng var primært at det ikke har noen funksjon å klage på trener, for det første fordi man ikke har peiling på prestasjonen (hvem av oss er på mange nok treninger til å si noe om TFAs fotballfaglige prestasjon, hvem av oss har den fotball-kunnskapen som trengs for å være sikker på årsak og virkning?), og dernest fordi dette ikke er en demokratisk prosess hvor vi har krav på å bli hørt.

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Vi har ikke råd til ny trener! Vel, det blir en prioritering. Vi omsetter for rundt 50 mill,

Det å ansette en ny trener koster i størrelsesordenen millioner. Med lønn og evnt. sign-on kanskje dette koster 3 mill det førset året, deretter 2 mill eller noe sånt. Hvis man skal ha en profilert trener snakker vi om penger. 5% av omsetning til en bedrift er en betydelig andel, ofte vil et overskudd være betydelig mindre enn 5% av omsetning, avhengig av bransje etc. Det er klart 3-5 mill er mye penger for FFK nå, det er bare å se på regnskapstallene, og gjelda. 

Opprinnelig postet av Bedreviteren

. Har vi råd til å ikke få det beste ut av spillerene. Dem fleste nøkkelspillerene er under 20 år. Vel, nøkkelspillerene Horn, Borges og Tarik ligger på 22 og 23 år og har massevis av rutine til tross for sin forholsvis unge alder Vi har 2 spennende spillere under 20 år, Jabbie og Hussain. Elvestad ble gitt bort, og Simen har det stoppet noe opp for. Lite spilletid og prioritering av Mads Hansen kan kanskje ta noe av skylden for sistnevnte. Skulle likt å sett sidene her inne hvis det hadde skjedd under Nordlie.

Her har vi samme problemstilling: I fotball er det utrolig vanskelig å fastsette årsak og virkning. Er det TFAs fortjeneste eller ansvar alt som skjer av negative ting? Eller positive? Selvfølgelig ikke. Snakk med Drillo om dette, kanskje den mannen som vet mest om fotball på kloden! Han vil aldri bombastisk si at TFA er skyld i at det har stoppa opp for våre unge talenter! Aldri. For han vet at verden er mer komplisert enn som så.

Opprinnelig postet av Bedreviteren

FFK som fotballklubb kommer aldri til å lykkes hvis ikke mange mener mye om FFK. Den dagen vi ikke bryr oss og går på stadion som en gjeng bjellesauer er klubben ferdig. Ikke fordi mange mener mye. Noen vil alltid like dattera, andre mora,. Sånn vil det alltid være. Noen hyller innlegget til Asgeir som årets innlegg, jeg mener det er ett stort svada innlegg.

Her er vi enige: Det at mange mener mye om FFK er noe av sjela til FFK, og noe av grunnen til at vi har en så kraftig fotballkultur. Og jeg snakker ikke om å "ikke bry seg" når jeg kritiserer "hylekoret". Jeg snakker om at man må være bevisst på om man er destruktiv negativ eller konstruktivt negativ. Det er den destruktive negativiteten jeg addresserer. Jeg aksepterer i høyeste grad at du anser mitt innlegg for svada, men hvis jeg skulle bli stilt overfor det falske ultimatum: Jeg ville velge svada-innlegget nårsomhelst foran det destruktive negative innlegg!

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og til slutt. Dem som har vært med en stund her inne vet at jeg har holdt henda over trenerene en stund. Jeg tok parti for Eggen i kampen mot Morgan. Jeg tok parti for Grønhagen når det blåste for ham til tross for sølvet, og jeg tok parti for Nordlie når spillerene satte beinkrok nesten før han kom over kommunegrensa. Men denne gangen føler jeg at vi trenger noe mer.....

Her har du sjøl formulert det jeg forsøke å si: "Men denne gangen føler jeg at vi trenger noe mer...". Hva betyr dette? Jo, det betyr at vi snakker om arbeidsplasser i en fotballklubb, og at de skal påvirkes av en følelse? Jeg tror ikke du hadde likt at det stadig gikk kolleger og kunder rundt og følte at du ikke er den rett for den jobben uten noe som helst skikkelig grunnlag? Når det ikke finnes noen entydige indikasjoner på at du faktisk ikke presterer, nei snarere tvert om: Du fungerer bra i jobben?

Dette er akkurat dette jeg stempler som "destruktiv negativitet".


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f