Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 okt 11, 21:09

Nå som Aune har fått lekt fotballtrener i 2 år, har han vel nå bevist for meg og et staadig større antall, at han ikke er rett mann for jobben. Prøver i hvert fall her å komme med noen saklige argumenter sett i en toårsperiode:

 

  • Spillegleden
  1. Aune som motivator, som igjen går innpå-
  2. Har Aune den autoriteten og respekten som trengs i spillergruppa?
  3. Bekymringsverdi at spillerne ofte ser ut til at de går i et begravelsefølge. Stille som grava.

 

  • Fotballfilosofi 
  1. Kan noen prøve å forklare meg planen til Aune? For den ser ikke jeg, ei heller ser det ut til at spillerne helt vet hva de skal gjøre
  2. Peting! Vi har en lei tendens til å stadig spille ballen nedi det samme hølet den kom fra, gang på gang på gang. Må vri spillet mye mye mer og holde bredda når vi går i angrep. I tilleg når vi driver og peter nede på kanten så har vi en spiss, en ving, en midtbanespiller og en back som flyr og surrer på den samme bittelille flata, og vi ender opp med en masse enmeterspasninger som ikke løser opp noe som helst. 
  3. En sjef ute på banen savnes massivt. Alle som har spilt fotball vet hvor viktig det er å ha en ledertype ute på banen.

 

  • Borges 
  1. Klokeste fotballhodet vi har hatt i byen på lang lang tid brukes til å jage lange baller i bortekamp etter bortekamp.
  2. Borges er midtbanespiller! Kan forsvares at han brukes som spiss i hjemmekamper hvor vi har initativet, men det er å kaste bort en vanvittig ressurs.
  3. At det ikke har blitt prøvd å bygge et lag rundt Borges som midtbanespiller er meg et mysterium, i en 4-5-1, 4-3-3 eller et eller annet.
  4. Ja, Borges scorer mål, men han er fortsatt en midtbanespiller, en målfarlig midtbanespiller. Man må ikke spille spiss selv om man har målteft, og det er vel Messi, Ronaldo og Gerrard gode eksempler på, uten videre sammenligning!!

 

  • Ymse
  1. Vidar Martinsen. At Cowboyen vurderes god nok til å spille toppfotball er for meg enda et mysterium. Vet ikke hvor mange mål han må ta på sin kappe i år. 
  2. Forsvarspillet vårt er under en hver kritikk og vi henter spisser og midtbanespillere..

 

På 2 år med et år i adecooen, hvor vi virkelig hadde mulighet til å bygge et lag og en filosofi med definerte roller, mener jeg Aune har strøket med stil. Men med den økonomien vi har er vi vel dessverre stuck med Aune en god stund til, kanskje i Adeccoen?

Men det bør absolutt jobbes for å finne en annen løsning

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340