Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 sep 11, 22:45

Opprinnelig postet av Bedreviteren


Diskusjonen startet vel egentlig med at du skrev at du ikke forstår denne fasinasjonen av Eggen. At  Eggen er rett mann for FFK nå vet jeg ikke, men kanskje. Men det var det jeg svarte på, og ikke at Eggen bør ansettes.

Det blir også feil å disse Eggen for at han aldri ble bedre enn nr 8 i Tippeligaen. Han holdt Moss 5 år i Tippeligaen mot alle odds, vi har alle sett hvordan det gikk med Moss i ettertid. Rett ned og aldri kommet seg opp igjen. Med FFK, 2 div og rett til Tippeligaen, 8 plass og cupgull. Etter 20 år med ørkenvandring fasinerte dette ihvertfall meg. Og ikke minst Fredrikstad Stadion var ett fort.

Fascinasjonen for Eggen som trener nå var det vel jeg prøvde å diskutere, ikke hvorfor man liker han for hva han har gjort tidligere. For, han har jo til gode å heve et lag fra nedre halvdel, så jeg skjønner ikke hvorfor folk nå mener at han er rett mann til å ta oss oppover.

Hvordan den økonomiske situasjonen i Moss hadde vært om Eggen hadde fortsatt er det vel heller ingen som har fasit på. De problemene de sliter med nå har nok ikke bygd seg opp kun de siste årene, men noe som sikkert startet for lenge siden. Og det vel stort sett på grunn av de økonomiske sidene at Moss har rykket nedover.

Eggen var selvsagt avgjørende for at FFK tok seg oppover i divisjonen. For, han røsket opp i det som i realiteten var en amatørklubb drevet at folk som aldri burde ha satt sine ben i en fotballklubb. Han kom med Tippeliga-erfaring og røsket opp i en skakkjørt andredivisjonsklubb. Høili åpnet pengesekken og hele byen ble entusiastisk med profilerte Eggen. Det var med andre ord ikke kun på grunn av sine trenerkvaliteter.

Jeg ser bare ikke hvilke kvaliteter Eggen jr har som skulle tilsi at han skulle trekke FFK høyere opp på tabellen. Og i hvert fall ikke med rammebetingelsene hos "nye FFK", hvor man ikke skal handle inn etablerte og dyre spillere, men ha tålmodighet over tid. Det er ikke sikkert at den jobben ville vært interessant for Eggen en gang.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f