Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 sep 11, 21:44
Endret: 22 sep 11, 21:44
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Måtte Aune virkelig bygge ett nytt lag arte labore? Med Staw, Gamboa, Piroja, Marthinsen, Askar, Ramberg, Borges, Tegstrøm, Valencia, Ophaug, Andersson, Thomassen, m.fl. Var det virkelig å bygge ett nytt lag? Dette laget burde feid igjennom adecco.

Mye av stammen var der selvsagt, men i løpet av 2009 så mistet vi altså Bråthen, Czwartek, Pereira, Wehrman, Kvisvik, Gashi, Barsom, Gardarsson og sikket et par til. Ikke alle av like viktig karakter selvsagt, men man merker at så mange spillere forsvinner i løpet av en sesong. Tegstrøm forsvant vel også i 2009?

Husk også all uro som preget klubben før sesongen. Det er ikke bare å sparke Nordlie, og tro at absolutt alt gikk på skinner igjen. Hele klubben lå nede med brukket rygg. Det var overhodet ingen automatikk i at vi skulle cruise til opprykk. Vi kunne likevel helt sikkert funnet en trener som hadde fått mer ut av den stallen, jeg var også en av kritikerne til Aune i fjor for at han ikke klarte å løse gåten med lag som la seg veldig bakpå på Fredrikstad stadion. Vi slet hele året med slike lag.

Så, vi kunne helt sikkert hatt en trener som hadde gjort det bedre enn Aune i Adeccoligaen, men vi kom i hvert fall opp, det var det viktigste. Kvalikkampene mot Hønefoss viste vel hva som egentlig bodde i laget bare de fikk møte skikkelig motstand. Så spørs det da, om hvordan en annen trener hadde satt kursen videre i Tippeligaen. Jeg tror ikke vi hadde fått sett de samme signeringene som er blitt gjort nå.

Ja, man har hentet inn Tarik og Horn blant annet, vi har faktisk hentet inn veldig mye godt, men de presterer ikke med en gang. Vi får kanskje se resultatene av dette til neste år. Jeg har ofte referert til Strømsgodset. De slet til å begynne med de også, men tar nye steg hele tiden. Om vi beholder plassen i Tippeligaen, så er jeg strålende fornøyd med det, for jeg ser ingen poeng med å haste seg oppover tabellen.

Jeg er spent på hvor du henter at 2004-stallen var en lavbudsjettstropp. Roger Helland, Trondsen, Zivkovic, Piiroja, Barrett, Risholt, Koskela, Söderstjerna, Enerly, West og Ringberg var noen av spillerne som avsluttet 2004-sesongen. Ikke akkurat billig i drift disse vil jeg tro. Så jo, det er vel veldig tvil om. Det er vel ingen av oss som sitter på lønnsslippene til disse fra 2004 uansett.

Eggen dro fordi Andersen startet en lønnsfest? Nå dro han vel først og fremst fordi han ikke ville ha en sportsdirektør over seg og som han måtte rapportere direkte til. Kanskje også litt med Morgan personlig å gjøre.

Jeg ser fortsatt ikke argumenter for at Eggen skal komme, bortsett fra at han hadde et angrepsmønster. Om jeg skal sammenligne det med noe, så må det være slik Sarpsborg spiller nå. Veldig naivt fremover, uten å tenke på hva som skjer om det kommer kontring i mot.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f