Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 aug 11, 04:57

Opprinnelig postet av Haarek
Hva er målet med selve laget da?,er man fornøyd med kun å berge plassen år etter år,har dem ingen ambisjoner med A-laget?Dem har ingen planer om å bygge opp et lag som vil kjempe i toppen av elitserien?

Hva med interessen til puplikum,er dem like lystne til å gå på kamp år etter år hvis man ikke har noen ambisjoner om å slåss i toppen?

Akkurat nå tror jeg den kortsiktige planen er å sikre økonomien. Den beste måten å gjøre det på er å selge spillere for gode summer. Man må nødvendigvis ha en skikkelig økonomi før man kan begynne å tenke å hevde seg i Tippeligaen.

Interessen til publikum er det intet i veien med. Jeg tror heller klubben var i ferd med å miste publikum da flesteparten av spillerne var utenlandske gamlinger med høy lønn. Et nesten helnorsk lag bestående av sultne talenter tror jeg faktisk trekker mer.

De sportslige resultatene vil komme, og etter å ha solgt noen spillere, så kan man også takke nei til å selge andre. Se bare på Strømsgodset. Ronny Deila gjorde akkurat det samme som FFK nå har gjort. Han byttet ut alle de gamle spillerne med unge og sultne spillere. Nå tre-fire år senere så kan du jo selv se hva resultatet er. De er faktisk med i gullkampen!

Fredrikstad blir ikke svekket av å selge en eller to gode spillere i løpet av en sesong. Jocke har vel vist nok nå at man kan stole på at han får hentet inn en fullgod erstatter. Vi bygger nå opp laget slik at man ikke blir fullt så avhengig av et par spillere. Igjen, se til Godset. Fredrik Nordkvelle, ettertraktet som få, spiller ikke engang fast på Godset.

Tenk hvilket lag vi har den dagen en spiller som Borges ikke får spilletid engang ;)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340