Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 mai 11, 21:50

Opprinnelig postet av Kai Roger
De pengene mange klubber får inn igjennom utstyrsavtalen,er også posetivt for bredden.....med det mener jeg at : Jeg som far...kan nyte godt av avtalen klubben har med eksempel Umbro...og får gode rabatter når mine barn skal ha treningsutstyr. Lag nedover får drakter,utstyr osv,til en billigere penge. Allerede idag er det mulighet til å spille med andre sko-hvis lege erklæring OG....leverandørene 'lager' egne sko til spillere,hvis de har spesielle behov. Selv om man har disse avtalene i Europa....så er ikke Norge 'verdens navle'....de fleste lag og foreninger er fortsatt helt avhengig av dugnad,og frivillighet. Og resultatene i Europa siste årene viser vel at vi ikke trenger sammenligne oss med de beste klubbene der heller:)))

Disse rabattene nyter klubbene godt av, men hvorfor skal utstyrsleverandørene plutselig trekke seg ut av markedet fordi spillerne får retten til å bruke egne sko, som er tilfellet i 15 av 17 land i de profesjonelle ligaene i Europa? Skjønner du ikke at norske spillere er misfornøyde? Disse rabattene er også størsteparten av "inntektene" gjennom utstyrsleverandøren. Umbro gir kjempegunstige rabatter fordi skoene er upopulære, slik at man tar igjen konkurrentenes forsprang. Hvorfor skal spillerne bruke Umbro fordi de gir best rabatter til klubbene? Det funker i breddefotballen, men TL er faktisk en profesjonell liga.


Opprinnelig postet av Tøfflus

De klarte jammen å holde den i gang akkurat lenge nok til å få utsatt en TL-runde. I formiddag leste jeg at det ikke var kontakt mellom partene, og så er altså løsningen på plass nå i kveld? Det var tydeligvis ikke så vanskelige forhandlinger likevel.

Det lukter mer av at det hele var et pr-stunt fra NISO.

Saken gjald ikke bare fotball, men håndball og ishockey også. Det er andre gangen i historien at NISO-medlemmer blir tatt ut i streik, det er dét virkemiddelet fagforbund har. Slik er er det i alle andre bransjer i moderne demokratier. Norsk fotball er omsetningsmessig en ganske stor bransje, så at NISO har brukt streik to ganger hvorav begge varte 2 dager. Det tyder vel heller på at det går an forhandle med NISO...

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340