Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 20 mai 11, 17:00

Opprinnelig postet av lordofwhat

arten jeg snakket om uten å presisere kalles "innavlspadde" på folkemunne (eller dummus nullåttus på latin) den er dekket av et heller ekkelt lag med blå vorter rundt den ellers så grå huden og går for å være den amfibiearten med minst hjerneaktivitet...

ellers så kan det sies at denne arten trives best i og rundt området som kalles sarpsborg (en u landsby litt over fossen) man har også sett eksempler av den i mørke leiligheter i oslo der den har vært svært delaktig i oppbygningen av planteliv....  

jeg håper dette har vært oppklarende for de av dere som ikke helt fikk fatt i hva jeg mente med "froskepike"

At de trives i og rundt Sarpsborg har også gitt det litt mindre motbydelige kallenavnet "Særpingær", som oppleves noe mer anvendelig for oss mennesker som blir kvalme bare av å tenke på kummelige Pædder.

Det skal også legges til at disse pæddene (eller særpingæne) er høyst intelligente pædder som bruker all sin tid og kraft på å ønske at de var mennesker, og da spesielt som de i paradis, eller deres forjettede land - Fredrikstad. Menneskene i Fredrikstad prøver så godt det lar seg gjøre å holde de på avstand, og har i flere hundre år lyktes greit med det. Resten av Norge, og verden for øvrig vet ikke hvor Pæddehælvette er på kartet.

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340