Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 mar 11, 13:15
Endret: 03 mar 11, 14:19
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Tøfflus

Grunnen til at Ferguson kritiserer etter denne kampen, er at samme dommer dømte forrige gang mot Chelsea, en kamp som også ble avgjort av et meget omdiskutert mål. Når dommeren da gjør en svak innsats i tilsvarende kamp på nytt, vet jeg om mange managere som ville sett spøkelser ved høylys dag. Eller "fachts" om man vil.

At dommeren gjorde en dårlig kamp har i alle fall ikke jeg nektet for. Både Vidic og Luiz burde vært utvist, og straffa er billig (dog ikke noe billigere enn straffa berbatov fikk mot Liverpool f.eks). Selvsagt er Ferguson forbanna etter et tap - det ville alle managere vært.

Ferguson bør vel uansett bedre enn noen andre vite at dømmingen jevner seg ut over en lang sesong. Da får det heller bare være at han fortsatt er bitter på Chelsea-kampen i fjor.  At han likevel står på direkten og sutrer om dommers kompetanse (strong) og rettferdighet (fair) er helt utrolig. At han er uenig i avgjørelser er greit nok - og det må han gjerne få meddele for min del.

Mitt poeng er heller at slike personangrep mot dommeren er å dra det alt for langt, noe Leighton i dommerforbundet også reagerer på ("I dread to think any manager seriously believes in the cold light of day that any referee is unfair or biased. That is an attack on the very fabric of the game.")

Registrerer også at FA 'etterforsker' saken, noe som er helt på sin plass. Her vil det vel bli minimum fire kamper, i og med at hans forrige karantene inneholdt ytterligere to nye kamper ved etterfølgende brudd.  I praksis tror jeg uansett ikke slike 'touchline bans' har noen merkbar effekt på lagets prestasjoner.

Opprinnelig postet av Tøfflus

Selv velger jeg å ta med meg noe helt annet fra Chelsea-kampen: Da Rooney svidde en stor sjanse til å lage 2-0 fant kameraene ingen ringere enn kæpt'n Neville frådende og svertende blant de tilreisende på bortefeltet Laughing Det er for få slike personligheter i engelsk fotball om dagen.

Helt enig - Gøy å se så at tidligere spillere er engasjerte supportere de også.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340