Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jan 11, 13:57
Endret: 26 jan 11, 14:17
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Er vel også lettere å være forsvarspiller, hvis keeper inngir trygghet også vel? Så det går to veier. Vi som har hatt Ørlund og Myhre burde jo sett det ganske klart. Etter min mening har Staw hatt altfor store mangler i feltarbeidet og med ballen i beina, to viktige egenskaper for å skape trygghet. Staw må nå begynne å prestere på høyere nivå enn det han har gjort dem siste par åra, hvis ikke er det nok best både for ham og FFK at dem skiller lag. Jeg antar det er en grunn til at FFK lar han reise rundt og trene med middelmådige klubber uten penger. Ingenting hadde vært bedre enn om Staw slo tilbake, og visste seg som en topp tippeligakeeper, og meldte seg på i landslagsdiskusjonen. Men ung og talentfull holder ikke lenger, det må vises på banen...

Myhre, Shaaban og Ørlund er eksempler på keepere som har hevet forsvaret vårt p.g.a. at de var gode kepere som ga forsvaret nødvendig trygghet. Gode lag har sjelden eller aldri en dårlig keeper (gjelder på alle nivåer i hele verden). Svært få lag, om noen, er så gode at det ikke spiller noen rolle hvem som står i mål...

Når det gjelder Staw, så bør han nok bevise at han duger i årets sesong. Hvis ikke så er det kanskje lurt både for FFK og ham selv at han prøver noe nytt?

 

P.S. Jeg er enig i det meste av det du skriver...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f