Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 17:18

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig.

Sykelig høyt: Et lønnsnivå langt over det som kan forsvares mtp klubbenes inntekter,ergo at regnskapstallene blir negative og at klubbens videre eksistensgrunnlag reduseres.

Noe som bør brukes som "referanseverdi": Først og fremst,referanseverdi var et tilfeldig valgt ord,men syntes det var dekkende. Det er ikke noe fotballfaglig uttrykk,om det var det du reagerte på. Referanseverdi er et slags holdepunkt,eller godt sammenligningsgrunnlag. Mente at den nåværende lønnen ikke nødvendigvis bør forsvares bare fordi den er langt under den tidligere (og dette "reklameres" det stadig for at FFK-fans, at lønnskostnadene er bra fordi de er kraftig redusert). Med tanke på deres dårlige økonomi,men til gjengjeld relativt offensive innkjøpspolitikk (tenker da lønninger,ikke kjøpssum), virker det som om klubben holdes i gang av eksterne aktører. Spørsmålet er om dette er helt greit eller ikke,og om sårbarheten til klubben øker når den må støtte seg på andres skuldre. Om pengestrømmene inn til klubben stopper ved et evt nedrykk i 2011,er jeg sikker på at dette vil være mye mer dramatisk for FFK enn for f eks Sarp.

Og NEI,dette er ikke et forsøk på å glorifisere egen klubb. Uansett,alle ser forskjellene på hvordan klubbene driftes. Ser også at Adeccospilleren Mads Hansen er forespeilet fulltidskontrakt med FFK. Dette er også relativt klare indikasjoner på at lønnsnivået også til denne spilleren er betydelig (450 000??), og det er naturligvis en grunn til at spilleren er så sykt lysten på å spille i FFK kontra andre klubber. Og nei,det skyldes ikke at FFK er Norges mest attraktive klubb,men pakka som blir tilbudt. Hadde en annen TL klubb klaska 200 000 mer på bordet enn FFK,hadde ikke FFK vært med i vurderinga en gang. Den som ikke ser dette må ta en reality check på dagens fotballkultur.

Vel, nå sklei det ut og jeg svarte på mer enn du ba om. Gidder ikke prøve enda en gang,om du fremdeles ikke forstår det. Da får vi bare enes om at du ikke forstår det jeg prøver å si. Ok?

Angående mitt forhold til Sarpelaga satt jeg på tribuna og heia på Sparta Sarpsborg. Da dette laget gikk inn i den nye samarbeidsklubben Pæddekummen FK Sydney FC var den naturligste sak i verden å støtte dette laget. Hvis du tror de gamle gubbene som ble intervjua på Fredrikstad stadion i høst er representative for Sarps befolkning,tar du feil.

 

Stopper der,om du fortsatt ikke skjønner det tror jeg hvertfall de andre her inne gjør det. Det får i så fall være bra nok.

---------------------------

Evig blå


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f