Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 jan 11, 10:52
Endret: 15 jan 11, 10:54
Endret av: FFKgutt1

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile

Helt riktig at klasseforskjellen er enorm,men:

Grunnen til slike "valg" skyldes i første rekke klubbers forskjell i muligheten til signeringer. For å si det enkelt; hadde Tarik rent hypotetisk ønska seg til Sarp,hadde han likevel ikke vært Sarpespiller nå. Helt utrolig at noen ikke ser at det er en klar,rød tråd mellom tilgjengelig kapital og kvalitet på forsterkninger. Selvfølgelig er også smartness,ved utenlandske kjøp også nettverk, viktige faktorer,men attraktive forsterkninger er umulig å hente uten tilstrekkelig kapital. Om Tarik er aldri så glad i hjembyen sin; ØKONOMI er fortsatt et svært sentralt tema selv om endel av dere tydeligvis ønsker å tro noe annet. Hadde Tarik fått 2 000 000 i årslønn i Molde (pluss mulighet til å kjempe om seriegull) hadde han SELVFØLGELIG valgt dette framfor,la oss si, 650 000 i FFK. Gutten er ikke stokk dum heller... Hele poenget her er at det blir håpløst trangsynt å bruke forsterkningene som en mal på hvor "attraktiv" klubben er, selv om dere ønsker å tro det.

Og det misunnelsespjattet er det bare å legge fra seg. Tarik er Fredrikstadgutt,og i Norge er det bare en drakt som kler den gutten. Jeg kunne gjerne vært den første til å gratulere dere med en SOLID tilvekst! Det jeg derimot reagerer på er den økonomiske nøkternheten det hele tiden ropes om nede ved elveutløpet ("nå er det andre tider"), og økonomi blir til og med brukt som argument for at unggutta ikke tilbys nye kontrakter. Så plutselig signeres Tarik som HELT sikkert også er godt fornøyd med lønnsslippen han mottar fra FFK selv om dere prøver å innbille dere at han stort sett bare spiller for knapper,glansbilder og et rødhvitt hjerte.

Det må være sinnsykt frustrerende å være unggutt som ikke får fornya kontrakt grunnet, i følge styret, trang økonomi, for så å stå på gjerdet å se på at klubben henter Horn,Tarik og muligens snart en ny utlending, i tillegg til et bud på 300 000 for Mads Hansen og evt også hans lønn (som naturligvis ikke er av de minste siden han er ønska av flere klubber og dermed er i en god forhandlingsposisjon).

 Jeg håper bare for deres del at dere ikke går på samme smell som sist, og at dere evt tåler et nedrykk om alt skulle gå stang-ut i 2011 og samtlige rike onkler slutter å dope klubben.

Hvis det er Agim Shabani du tenker på, så kan jeg være enig at FFK tenkte litt feil. Jan Tore er over the top, og jeg ville heller satset på Shabani enn Ophaug. Når det gjelder Horn, så ble han hentet gratis, Tarik aner jeg ikke hva kosta, men værste betalte. 

Når det gjelder lønn, så leste jeg et sted for en stund siden, at en FFK spiller IKKE skal ha mer enn 500.000 i årslønn! Noe dem hadde tenkt å innføre årets sesong. Finner dessverre ikke artikkelen igjen, derfor ikke link.

Når det gjelder Sarpsborg08, så har dere mye å takke SFK og Sparta for, hadde det ikke vært for dem så hadde dere ikke vært i Tippeligaen nå! Dere kan også sende en stor bukett roser til NFF og Raufoss som gikk ned i 2 divisjon og byttet plass med dere. Jeg har alltid fulgt Sarpsborg, og har alltid drømt om lokaloppgjør i Tippeligaen, tenk så attraktivt Østfoldfotballen vil bli om vi blir den nye Vålerenga - Lyn oppgjørene i serien ;) Jeg syns det er moro at Sarpsborg har fått et eliteserielag igjen, og håper dere greier dere. Spennende forsterkninger har dere også med Nymo Matland og nå Roberts.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f