Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 des 10, 11:01

Opprinnelig postet av Patrioten
Til FB sier Jocke at de ønsker seg en spiss og en, eller to midtbanespillere til. Første pri er en spiss og at alle spillerne er så gode at de kan gå rett inn på laget og styrke det. FB skriver videre, at Mads Hansen trolig er aktuell for FFK enda, selvom forhandlingene ikke førte fram. Han er tiltenkt å spille på venstekanten, der FFK ikke har så mange spillere å ta av. Ellers ønsker FFK flere spillere på backup.

Jeg trodde Alexander Ruud Tveter var tiltenkt plassen på venstrekant. I tillegg har vi både Joachim Thomassen (selv om han sikkert skal spille back i utgangspunktet) og Simen Rafn som begge kan gjøre en god jobb på venstre kant. Jeg synes det høres merkelig ut at man er villig til å bruke store deler av de få midlene man har på en ny spiller i denne posisjonen (Mads Hansen), når behovet etter min mening er langt mer prekært på sentral midtbane. I en tynn stall er det nesten luksus å ha tre spillere som kan spille venstre kant, og det har vi allerede. Hva skal vi med fire? Derimot er både viktigheten av kvalitet og kvantitet langt større på sentral midtbane. Det ser syltynt ut med kun Ramberg og Elvestad, forutsatt at Thomassen skal være back og Borges spiss. 

Skal vi hente inn tre nye forsterkninger, bør det være én spiss og to sentrale midtbanespillere (en offensiv og en defensiv).

Når vi har så lite penger som vi faktisk har, er det ekstra viktig å disponere dem korrekt. Jeg kommer ikke bort i fra at jeg da synes det høres merkelig ut å ville gi over 300 000 for en 26 år gammel 1. divisjonsspiller som aldri før har vært i Tippeligaen. Ja, det er mulig Hansen er såpass god at han vil slå til. Men akkurat nå virker han ikke som den mest fornuftige investeringen med tanke på hvilke posisjoner vi har mest behov for forsterkninger i. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340