Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 des 10, 09:15
Endret: 08 des 10, 09:17
Endret av: Tøfflus

Jeg liker ikke trenden her. De svarene jeg har fått tyder på at enkelte mener at bedre spillere skal slippe unna med verre forbrytelser?

Skal vi si:

- Junior/reservelagsspiller: Får bli i klubben ved råkjøring, men kastes ut for innbrudd.

- I A-lagstroppen, men ikke fast: Får bli ved innbrudd, men kastes ut ved slagsmål

- Fast på A-laget: Slåssing tolereres, men voldtar du noen er det UT.

- Stjerne på A-laget: Slipper unna med alt, så nær som mord (men ved mord er det uansett ikke rare vurderingsspørsmålet, da vedkommende vil være for gammel for elitefotball når han slipper ut fra Ullersmo)

Ja, jeg overdriver. Men man kan ikke legge spillerens ferdighetsnivå til grunn for hvordan man skal reagere på utenomsportslige hendelser. Kontraktsforhold, kanskje, men ikke sportslig nivå. Da setter man en farlig presedens for eventuelle senere saker.

Hvis vi ikke ville kaste ut en fast A-lagsspiller for denne forbrytelsen, så bør vi heller ikke kaste ut han som denne saken gjelder. Skal man statuere et eksempel, må det være et eksempel man er forberedt på å følge om andre gjør det samme! Man kan ikke statuere et eksempel nå og deretter la en annen spiller slippe unna med lignende fordi han er en bedre fotballspiller!

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f