Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 des 10, 22:00

Opprinnelig postet av TheDude

Jeg synes det fokuseres veldig mye på videresalgspotensial av enkelte her. Problemet med spillere med videresalgspotensial er at de er potensiellt dårlige eller bruker en sesong på å ta nivået i tippeligaen. Det er helt fint å en del slike spillere på laget, men når man skal forsterke laget så bør man også tenke at det er greit å vite hva man får, noen som går rett inn på laget og forsterker og har levert mange gode sesonger i tippeligaen før.

Jeg håper ikke FFK fortsetter å kjøpe halvgamle etablerte overbetalte spillere. Hvor er langtidstankegangen der?

Nei, prøv å få inn spillere som Askar (da han ble kjøpt), Borges og Gamboa. Unge spillere med stort potensiale. Spillere som FFK som klubb kan utvikle videre og forhåpentligvis selge videre en gang i fremtiden med gevinst.

Jeg vil ikke ha Gashi'er, Wehrman'er, Barsom'er osv. Dette er spillere i feil alder som vi rett og slett bare taper penger på. Klubbene sliter jo maks å bli kvitt slike spillere igjen.

Joachim Thomassen er også et eksempel på en meget godt kjøp av FFK.

Andre elendige kjøp et Anders Stadheim, Anders Prytz og Jan Tore Ophaug. Spillere med "navn" som har prestert meget godt før, og som er dårlig butikk for FFK som klubb. Man sitter med spillere som man ikke får noe igjen for senere.

Se til både Manchester United og Arsenal som investerer i gode unggutter som gir god avkastning senere. De unge blir også eldre, får mer rutine osv. De blir meget viktige brikker i A-laget ved ung alder (22-25 år). Da kan man fortsette å pøse på med unge talentfulle i bakhånd.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f