Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 01 des 10, 00:31

Artig liten diskusjon mellom de verbale "tungvekterne" Willy og Asgeir.

Eller rettere : To diskusjoner. I den første - og her inne desidert minst viktige - nemlig om hvor viktig dirigentens rolle i et orkester er under en konsert - gir jeg som gammel proffmusiker min støtte til Willy. Et orkester som ser på dirigenten under framførelse som en kulisse er ikke et orkester under felles ledelse og med felles "feeling". Kanskje storbandet til Asgeir heller ser på damene på dansegulvet :)

Dette er analogt med et fotballag. Selvfølgelig skal dirigenten/treneren komme med sine direktiver under konsert / kamp, og like selvfølgelig skal musikerne / spillerne følge dem. Om de kan og vil....

Asgeir har selvfølgelig rett i sitt midtbaneeksempel vedr Aunes manglende alternativer. Samtidig blir det da lett å komme med det "negative" moteksempelet: FFK har altfor mange ganger i år blitt fraløpt og enkelt rundet i midtforsvaret pga manglende fart hos de "faste" midtstopperne. Her HAR man hatt alternativ med svært god fart, men han har blitt lite brukt i midten- bortsett fra i de tre gode kampene på slutten.

1-1 mellom Willy og Asgeir :) 

Som jeg har forsøkt å si i noen tidligere innlegg : Vurderinger av trenerprestasjoner er komplisert. Vi har alle sett (og vært frustrerte) over at ting til tider overhodet ikke har fungert. Rytmen og planen har vært fraværende, og man har ikke greid å komme opp med en angreps-strategi overfor "11 mann i forsvar". Men å fastslå at dette er Aunes/trenerteamets feil er å gå altfor langt for oss som ikke følger med på innsiden. Her kan det være 100 mulige andre årsaker!

Det hele endte faktisk også med opprykk - basert på to og en halv kamp hvor det aller meste fungerte. Jeg tror vi nå må stole på at klubben har nok kompetanse på flere nivåer til å analysere grundig prestasjonene i sesongen 2010, og ta de beslutninger man må og kan utfra hva denne analysen sier.

Om da evalueringen ender med at Aune har fortsatt tillit i klubben og er sjefstrener i 2011, så er det ikke noe godt utgangspunkt for ham å gjennom hele vinteren bli minnet på at 4603 kællær på tribunen og 347,3 skribenter på ffksupporter.net likevel ønsker hans hode på et fat....

Vi supportere bør absolutt være ivrige meningsytrere og vaktbikkjer i alt fra spillesystemer, sesongkortpriser, plankehaugplasseringer, spillere ut/inn, og selvfølgelig også trenerens disposisjoner i sak. Men i FFK tar vi ballen, ikke mannen. Det siste er styrenes oppgave - og da eventuelt etter en vurdering som tilsier at man er nødt.

Også om dette felt burde det stått noen ord i det lenge bebudede "verdidokumentet."


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340