Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 10 aug 04, 17:35
Endret: 10 aug 04, 17:36
Ut ifra det jeg leser her på forumet, hva folk sier på tribunen, hva diverse spillerbørser o.l. mener, så er Marcus Ringbergs prestasjoner den siste tiden visstnok helt håpløse. Da jeg stod i pølsekø på Ullevål sist søndag var det nok en kar som ville fortelle meg hvor dårlig Ringberg er, og det var det som fikk begeret til å renne over for meg (les: skrive dette innlegget).


I fotball er det resultater som teller. Fra en spiller som spiller i spissROLLEN forventes det mål. En sterk spiss skal i tillegg vinne dueller og skape sjanser. Ut i fra dette har vel kanskje ikke Marcus fått til spesielt mye i det siste... Før man vurderer prestasjoner og evt kritiserer, mener jeg det er viktig å se på prestasjonene ut ifra de oppgavene han får på banen. Det blir altså viktig å skille mellom hvor på banen en spiller er best (Ringberg --> spiss), og hvor på banen han faktisk blir brukt (hvilken rolle han får).

Og da stiller jeg følgende spørsmål:
BLIR HAN VIRKELIG BRUKT SOM SPISS?
Etter min mening; NEI!


Jeg er så drittlei av at folk ikke klarer å se den jobben han gjør for laget. Til dere som mener Ringberg ikke jobber vil jeg bare si som jeg har sagt før: OBSERVER MANNEN SPESIELT EN HEL KAMP!
Og da ber jeg dere legge spesielt merke til hvor på banen han befinner seg. Jeg kan ikke bevise dette, men jeg er ganske så sikker på at han er blant de to-tre spillerne som har tilbakelagt flest meter de siste kampene. Jeg tror f.eks. ikke at han løper spesielt mindre en Risholt (i hvert fall ikke mot Enga og RBK :-P). Men det er mye lettere for publikum å se løpene til risholt fordi han bl.a. løper mye mer med ball og tar det tunge 60 meters løpene for å løpe opp motstandernes kontringer.

Jeg fortsetter med et konkret eksempel fra søndag:
FFK mister ballen i midtbaneleddet. Ringberg er med hjem, idet FFK vinner ballen er Ringberg på høyde med egen 16meter, ballen måkes fram til en ensom West, for Ringberg bærer det fremover igjen. Ikke overraskende mister West ballen mot overtallige Engaforsvare og Ringberg må nok en gang sette kursen hjemover... Dette eksempelet er ikke unikt.

Så da nok et spørsmål, ledende sådan:
Angriperen Marcus Ringberg, med alle de defensive oppgavene han får av Eggen, i mer en 40 grader Celsius, med sin sitt manglende tempo; Er det så merkelig at han ikke presterer det man kan forvente av en spissrolle?

Hva jeg ville svart på det spørsmålet, tror jeg de fleste har skjønt. Jeg sier ikke at Ringberg har akkurat har herja i det siste, det ser jeg da selv, men det jeg mener er at de oppgavene han får av Eggen er så totalt forskjellig fra det de oppgavene mange folk tror og forventer at han har (spissrolle). Slik jeg ser det er det ikke merkelig at så mye løping i varmen går utover duellspillet. (Til dere som ikke tror på dette, prøv det ut selv :-P)

Dette innlegget er ment som et forsvar av Marcus Ringberg, hvorvidt det er ment som kritikk av Eggen er jeg faktisk ikke helt sikker på. Jeg bare konkluderer med at jeg er uenig i måten Ringberg blir brukt på.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f