Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 nov 10, 22:27
Endret: 28 nov 10, 22:29
Endret av: Lemmy

Opprinnelig postet av foyn

Mye fornuftig i det andre, men denne er drøy... Tarik hadde noen flotte år i FFK; mye aldersbestemte landskamper (noe a-lag ?, men nå en haltende proff-karriere.. Lasse staw ? Aldersbestemte landskamper og tresmak i baken i adecco-ligaen ? Det kan godt være magnar og hugues ikke blir world beaters; men magnar er 93-modell.. Søkt om disp for å spille adecco som 15-åring; spiller på et høyere landslag enn årsklassen for å forsterke.. Hugues er 92-modell; spiller landskamper og kledde av kim ojo i høst.. Det er greit å være patriot, men en smule perspektiver er greit å ha.. Kan jo høre med Tore P om han ville represnetert magnar/ygg eller lasse staw hvis han hadde valget

Tarik er en toppspiller, som hadde noen ekstremt gode år i FFK, var god på U21-landslaget og ble solgt for like mange millioner som jeg regner med at Sarpsborg 08 har budsjettert med for 2010 (det siste sies med et glimt i øyet). Han scoret også i A-landslagsdebuten.

Så har det riktignok gått litt trått i Heerenveen, men husk på at det har vært en klubb med store sportslige utfordringer, samtidig som han har vært uheldig med skader på dårlige tidspunkter. Han kom jo tilbake til LSK, og herjet til tider i Tippeligaen i vår. Toppspiller. Udiskutabelt.

Lasse Staw var U21-keeper, og hadde en fantastisk halv sesong i Tippeligaen som dessverre ikke ble fullført på grunn av skade. Er relativt rutinert til å være keeper og så ung. Har vært på prøve i Aston Villa, og skal nå muligens til dansk fotball.

Det er ingen tvil, disse to, og da spesielt Tarik Elyounoussi, er i en helt annen klasse enn hva Sarpsborg 08 har levert. Og dette sier jeg ikke for å rakke ned på Sarpsborg 08, men for å nyansere talentutviklingsbildet noe.

Og jeg setter ikke Ødegaard eller Wembangomos talenter i tvil. Jeg tror begge to har muligheten til å kunne spille Adecco- og Tippeliga-fotball, men jeg tviler på at de blir noen kometer som senere går til utlandet - som Tarik var.

Jeg er patriot, men mener samtidig at dette er en realistisk virkelighetsbeskrivelse. Jeg mener absolutt at Sarpsborg 08 har mange spennende talenter, men som sagt tviler jeg på at det blir noe virkelig stort av noen av dem.

Bryr meg egentlig ikke så mye om hva Tore Pedersen nå enn måtte mene.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f