Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 28 nov 10, 21:02

 

Opprinnelig postet av Rasle
Jeg stoppet å lese der. Det første du gjør er å dra alle Fredrikstadfolk over en kam før du i neste påstår at det vi som gjør det. Stein i glasshus.

 

Jeg regner med at dette forumet var representativt for Fredrikstad-supporternes sine meninger. Om de andre som ikke er her inne er helt uenige med det dere skriver ovenfor Sarpsborg, så trekker jeg det tilbake.

Opprinnelig postet av shaggy
Er det tilfellet som du skriver, at alle sarpinger du snakker med driter i hvordan det går`?

Da forstår jeg at det er vankelig å holde engasjementet oppe.

 

Mulig jeg formulerte meg dårlig, men om vi ligger nede på tabellen og kjemper om å overleve, så er vi glade selv om. Om vi rykker ned er det selvfølgelig surt, men de jeg har snakket med skjønner at vi ikke kan forvente så mye - enda. Klubben har ligget nede med brukket rygg lenge og hadde ikke styring på økonomien før det nye styret kom. Spillerne jobber ved siden av og det blir, mest sannsynlig, brukt lite penger til forsterkninger. Det er selvfølgelig surt om vi rykker ned igjen, men det er ikke lenge siden det var fare for å rykke ned fra Adeccoligaen. De jeg har snakket med har et nyansert syn på dette. Det handler ikke om engasjement i det hele tatt - bare se realistisk på det. Vi er stolte av spillerne uansett hvordan det går.

Opprinnelig postet av ffk1903
Hvorfor tror du FFK har fått så mange TV-kamper i år? Kun på grunn av kjente spillere? Er det egentlig så veldig mange kjente på laget? Borges og Piiroja? Valencia og Andersson kanskje? 

Om vi er bedre likt? At vi er mer savnet? Du får spørre litt rundt. Gamle som nye. Med mindre de har et hat mot Fredrikstad av ulike grunner, så tror jeg de fleste vil ha historie fremfor samarbeidsklubber i det øverste selskap.

Jeg småflirer hver gang en sarping som brått er 08-supporter skal fortelle alle andre - og spesielt FFKere - hvordan en klubb skal drives. Ikke lenge siden dere selv var økonomisk ruin og måtte satse på ungdommen. Like etterpå skal dere fortelle alle hvor fantastisk klubben drives og rakke ned på alle klubber som ikke har fått døren som dere - ennå.

FFK har blitt kjørt opp som det klart beste laget i Adeccoligaen helt siden de rykket ned, og det har blitt spådd at de skulle spille feiende flott fotball og vinne de fleste kamper. De var det laget i Adeccoligaen med klart største navn, og da er det naturlig at de blir vist på TV. NRK er ute etter seere de også, og å da kjøre laget som tok sølv for ikke så lenge siden er det de vinner mest på. Selv om laget ikke er til å kjenne igjen fra de som tok sølv. Etter det jeg har sett denne sesongen.

Det får vi vel aldri vite, men det jeg har lest og hørt, så er Sarpsborg 08 mer likt enn Fredrikstad. Vi får et litt ufortjent "snill klubb"-stempel i media, mens Fredrikstad har litt det motsatte stempelet. Før det nåværende styret slet vi økonomisk, var en lukket klubb og tydeligvis drev over ende. Det var også grunnen til at jeg var SFK-fan istedenfor Sparta-fan. Uansett, det nåværende styret har blitt nødt til å kutte i lønninger, drive edruelig og satse på talenter. Det motsatte av hva Fredrikstad har blitt fremstilt som. Hvordan det er har jeg ikke stor peiling på.

Det er da relativt få som gir slike prekener. Vi har blitt nødt til å gjøre det slik, og det blir de fleste andre klubber også. Dere også, om Terje Høili lukker igjen lommeboken. Da hadde det aldri vært snakk om noen Tarik eller Eggen. Men vi er vel alle enige om at det er mest sjarmerende å se en lokal unggutt ute på matta enn en importert utlending?

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f