Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 28 nov 10, 20:51

Opprinnelig postet av Q

Er Særping, og har lest her en stund, men følte jeg måtte registrere meg her for å svare. At Fredrikstad-folk er blærete og veldig selvgode er et ubestridt faktum, men enkelte her er rett og slett bare kvalme. Dere generaliserer hele tiden og tar alle under én kam. Ja, enkelte personer skryter veldig av Sarpsborg, både som by og fotballby, men det betyr ikke at resten ikke greier å se nyansert på dette. Alle jeg snakker med om Sarpsborg 08, og det er veldig mange, er utrolig fornøyd med å være i Tippeligaen, og driter egentlig i hvordan det går. Vi blir ikke lei oss om vi rykker ned - fordi det er en så overprestasjon å faktisk være i Tippeligaen. Det er ikke lenge siden vi lå på nedrykk halvveis i sesongen - og nå er vi i det ypperste selskap. Når ikke supporterne blir sure for resultatene - hvorfor i helvete skal det bli internt uro i Sarpsborg 08?

Og når det kommer til spalteplass, så er det en del faktorer som spiller inn. Uken før Alta-kampen var det presse på hver eneste Sarpsborg-trening, og det var flere riksdekkende medium der som ville lage saker om Sarpsborg 08. Det at vi kun har halv-proffe spillere, det at flesteparten enten jobber ved siden av eller går på skole (er vel bare Meto og Burns som ikke gjør det enda), det at vi var nærme konkurs og det at vi hadde en del eks-Fredrikstad-spillere som var sentrale i laget var bare noen av sakene som rullet opp. Når vi også hadde rykket opp, var TV-stasjonene, radio og aviser der. Det var presseoppslag - ganske mye.

Nå i vinter får vi ikke like mye som dere, men det handler om hvilke spillere man sikter seg inn mot. Det har vært klart ganske lenge at klubben ville prøve seg på Jo Nymo Matland. Det ble skrevet litt om, men det er måte på hvor mye spalteplass det skal få. Han er en venstreback fra Tromsdalen som har scoret fem mål. Neste nå er mest sannsynlig Torske. En spiller i fra 2.-divisjon som har vært på prøvespill - det får selvfølgelig ikke mye spalteplass. Siste nå har vært en midtbanespiller fra KFUM Oslo. Hvor mye spalteplass skal dette få i avisene?

Dere sikter høyere, og må betale mer i både overgangssum og lønn. Det er større navn og skaper selvfølgelig mer blest. Hadde det vært helt usannsynlig at Eggen skulle komme tilbake hadde det ikke blitt skrevet om - men det hadde faen ikke overrasket meg om Aune nå får sparken, til tross for at økonomien ikke er den beste og at han faktisk fikk dere opp til Tippeligaen.

Mulig dette ble veldig uoversiktelig, men hovedpoenget er at dere går for de større navene og de med større lønningspose - og det blir det selvfølgelig flere skriverier om. Det handler ikke om at dere er noe bedre, mer likt i Norge, mer likt av mediene eller noe slikt. Om dere skulle tro det.

Kjære gutten min, du har ikke fulgt med i media i det siste har du vel? la meg begynne:

  1. Adresseavisen kontaktet Svein Kosten og lurte på om ryktene med Eggen sr og Eggen jr var sanne, han sa nei og ga en forklaring.. Alikevel klarer avisa å trykke noe som ikke er sant i det hele tatt. Aune har kontrakt og skal lede oss også i 2011. Hadde Aune ledet laget i fjor hadde vi ikke rykka ned tror jeg, men det er min mening.
  2. er på forumet deres på fossefallet og leser litt, må gi meg ende over, for det som blir skrevet der er svada: Juks, fanteri, bedrag, at ikke vi ble tatt av NFF når dere gjorde det, kjøpefest og gå konkurs er noe dere håper skjer der oppe. Ikke rart NFF tok 08 med all navnebytte, logokopiering osv..
  3. Svein Kosten har vært ute i media og forklart at FFK skal IKKE... og merk deg ordet IKKE være med på lønningsgaloppen som foregår lenger, den tiden er forbi. FFK vil prøve å forsterke, men går det for langt er ikke klubben villige til å være med på festen.
Greit nok, 2009 var et marerittår hvor klubben var igjennom mye negativitet om både det ene og andre, men merk dere der oppe at det er andre tider her i byen om dagen, Nordlie/Henriksen/sutrete spillere som vil ha penger osv er borte, og klubben som ifjor var ganske lukka er nå blitt mer åpen og mer "folkevennlig"
Må også si at jeg syntes det er moro at Sarpsborg08 er i Tippeligaen, og ønsker dere lykke til i 2011, håper både de rød hvite og de blåhvite forblir i eliten så vi kan ha noen skikkelige lokalderbyer i Tippeligaen fremover.. 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f