Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 nov 10, 20:48

Opprinnelig postet av Q

At Fredrikstad-folk er blærete og veldig selvgode er et ubestridt faktum, men enkelte her er rett og slett bare kvalme. Dere generaliserer hele tiden og tar alle under én kam.

Finn én feil.

Men, for å være ærlig, så skjønner jeg hva du mener. Jeg har aldri helt klart å la meg rive med av denne rivaliseringen, og syns egentlig den grenser mot det patetiske i mange tilfeller.

Jeg ser egentlig ikke humoren i at en idiot på langsiden skriker "det eneste som er dummære enn deg er en særping" til linjemannen (som forøvrig gjør en korrekt offside-avblåsning). Men det er kanskje bare jeg som er rar; replikken høstet hvertfall en del latter.

Idioter finner man overalt; i Sarpsborg, Fredrikstad og alle andre steder. Det betyr ikke at alt som skjer i Sarpsborg er idioti, eller at alt som skjer i Fredrikstad er det.

Og så til "poenget" som flere bruker om at FFK har en usunn bruk av penger og ikke satser på talenter.

FFK hadde en meget usunn drift, som skyldtes enkeltpersoner som spesielt Morgan Andersen, Runar Henriksen og Carl Morten Gjeldnes. Disse er nå erstattet av folk som Per Erik Jacobsen, Joacim Jonsson, Svein Johannessen og Jan Rafn. Klasseforskjell. Ingen vits i å dra opp gamle historier.

For det andre, så lurer jeg på hvilke egne talenter Sarpsborg 08 har dyrket frem som har blitt toppspillere. Nå sier jeg ikke at de har gjort en god jobb, for det har de faktisk. De har mange unge, lovende spillere.

Men hvilken Tarik har dere å vise til? Hvilken Lasse Staw? I disse to spillerne har FFK utviklet to toppspillere. Hverken Ødegaard, Wembangomo eller Amarh kommer til å nå nivået til førstnevnte.

Bildet er ikke så enkelt som at Sarpsborg har vært kjempedyktige mens FFK har vært elendige. Det er mye mer nyansert. Begge klubbene har gjort gode ting, men har langt igjen før man kan si at talentarbeidet er godt nok.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f