Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 nov 10, 18:09
Endret: 27 nov 10, 18:10
Endret av: tgtgtgtg

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Er jo også et spørsmål om økonomi her. Noen skal jo betale denne stadionen og om S08 bygger en stadion til 10 000 tilskuere må de ut med VELDIG mye penger.

 

 

Men er det Sarp 08 som skal betale? Stadion er vel kommunen sin og da er det vel de som skal betale for oppgraderingen/ny stadion? Eller er jeg ute og kjører nå?

Det er nok helt utenkelig at Sborg Kommune skal ta på seg denne investeringen, det er vel intet kommunalt anliggende å finansiere en stadion, har ikke de andre oppgaver å bruke penga på da?

At kommunen kan bidra med en liten pott er vel ikke helt usannsynlig, men en oppgradert stadion i Sarp må nok finansieres av private.

Frstad Kommune brukte vel ikke et øre på vår stadion om jeg husker rett.

Du må huske på at det (i motsetning til svein roald og eva mc) er fornuftige folk som styrer sarpsborg kommune og kommunen er positiv. Det blir sikkert et fint lite spleiselag mellom flere som ønsker det beste for klubben og byen..

Samtidig blir det en smule parodisk at fredrikstad-folk skal belære sarpsborg om det å bygge stadion..

Stadion er flott den og et bygg for fremtiden, men det er da ingen tvil om at det vonde blodet og økonomiske problemer har sin bakgrunn i stadion..

Jeg forsøker ikke å belære deg, forsøker bare å helle litt kaldt vann i blodet til de som lever i en slik villfarelse at de tror at Sarpsborg Kommune kan på egen hånd ta på seg å bygge stadion for S08.

Kommunen har mange oppgaver å ivareta som må komme før en eventuell stadionfinansiering.

Et spleiselag hvor kommunen kanskje bidrar med et lite beløp er ikke usannsynlig, men har jeg sagt noe annet da?

Om dere leser hele inlegget mitt vil dere se at jeg tar god høyde for at en ny stadio vil bli betalt av Kommune og investorer.

Men jeg går ut ifra at den ikke bare skal være til pynt, og en stor stadion vil koste mer å drifte. En stadion skal vedlikeholdes, ryddes, det er nødvendig med vakthold o.s.v o.s.v. 

En halvtom stadion ser også veldig trist ut. 

Jeg tror ikke S08 vil ha nytte av en så stor stadion og det er ikke få millioners forskjell på 6 500 og 10 000. 

Så med tanke på Sarpsborgs ve og vel tror jeg en litt mindre stadion vil vær mere hensiktsmessig.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f