Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 25 nov 10, 11:09

Kjøre FFK-patrioter, kjære spillere, kjære trenere, støttepersonell, administrasjon og alle som elsker vårt kjære lag i verdens vakreste farger:

I dag er den store dagen!

I kveld er den store kvelden!

I kveld er det fest!

Jeg er allerede festkledd her på jobben i dag (med FFK-skjerf permanent dandert rundt halsen). Litt nervøs er jeg, men ikke så veldig mye. Det er helt sant, mye rart har skjedd i fotballkamper opp gjennom historien, men å rote bort dette opprykket vil nesten være naturstridig.

Tilbakeblikk på sesongen som har vært kan vi begynne med i morra. Det samme når det gjelder planlegging og spekulasjoner foran neste. Først skal det spilles nitti minutter fotball (og forhåpentligvis ikke mer) i, så vidt jeg har forstått, den seneste obligatoriske klubbkampen som har blitt spilt i Norge noensinne (korriger meg hvis jeg tar feil). Det blir utvilsomt surt og kaldt, men vi kler oss naturligvis alle fornuftig, og jeg er sikker på at festen kommer til å varme som få andre! Og vi står sammen - i rødt og i hvitt, sammen med laget vi elsker, på vei opp der vi hører hjemme. Kan det bli bedre på en hustrig novemberkveld?

For å forskuttere tilbakeblikket et lite øyeblikk allikevel: Joda, det har vært mye opp og ned ned og fram og tilbake i år, og det har iblant vært vanskelig å holde entusiasmen levende for noen og enhver. Men nå - er det deilig å føle entusiasmen bruse, føle optimismen og gleden flomme igjen! Dere kan virkelig det å gjøre det spennende, gutter - kampen mot nedrykk i 2004 og 2005, semifinalen i cupen i 2006, hele sesongen i år... vær så snille å ikke gjør det mer spennende enn nødvendig i kveld! Varm oss isteden med noen tidlige scoringer - adrenalinbruset fra det er mye mer behagelig enn hjerteflimmeret en føler når en må telle sekunder frem til dommeren skal blåse av kampen.

I kveld er det fest! Og én spesiell festsang snurrer i hodet mitt i dag:

Når vi drar fram til kamp og strid for klubbens navn,
for fargene vi alle har så kjær,
vår tanke er kun hva der være til dens gavn,
at vi dens ry på våre skuldre bær.

Fredrikstadgutter, våre veier
går igjennom kamp til seier
for vårt lag.
Målet vårt er å klubben fremme,
utenfor byen eller hjemme.
Vi går til slag!
For klubb og by,
for lagets ry,
vi kjemper fram til seier på ny.
Vårt mål det er å bringe klubben opp,
helt til topp!
Fredrikstadgutter, byen venter
at vi til klubben seiren henter
hjem i dag.

God kamp!

---------------------------

Hater hat!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f