Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 10, 15:41

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Javel?  Jeg har nok litt blandede følelser angående Aune.  Nå har ikke jeg sett han på treningsfeltet eller i garderoben, men jeg synes ikke han har hatt den enkleste jobben å forholde seg til i år heller.  Hvordan han har disponert laget i kampene er også vanskelig for meg å uttale meg om.  Spørsmålet er vel også om han kunne gjort så forferdelig mye annerledes?  Vi har jo ikke hatt den absolutt bredeste stallen.  Husk at vi mistet en hel 11'er før sessongen.  Økonomien er også ikke noe å skrive hjem om.  Selv om vi har de mest kjente spillerne, og som har tjent mest sammenliknet med øvrige addecoligaklubber, er det ikke noen automatikk i at vi har hatt det beste laget.  Og, dersom vi faktisk har de beste spillerne - noe jeg betviler - er det ikke noen selvfølge at stallen består av spillere som passer inn i samme system.

Selvfølgelig har Aune hatt en vanskelig jobb. Det har blitt forventet seier og fint spill hver eneste kamp, noe det ikke har blitt. Han har hatt lite å vinne, og alt å tape.

Han skal heller ikke ha skylden for at spillere som Amin Askar, Raio Piiroja og Jan Tore Ophaug har vært elendige i år. Hadde vi hatt minst én god stopper i høst, hadde vi gått rett opp.

Og offensivt er det Trond Amundsen som har lagt planen. Allikevel er Aune hovedansvarlig, og han har ikke klart å få laget til å prestere. Syns også han er verdensmester på floskler i media, og det er sjelden noe annet enn selvfølgeligheter vi blir servert.

Da virker det tvert i mot som om Amundsen har mer fotballfaglig peiling. Men humøret hans skal visstnok ha litt Nordlie-tendenser etter hva jeg har hørt.

 

Jeg er enig i at man må vurdere trenerteamet, men her må også hver enkelt spiller vurderes.  Det må settes krav til spillere så vel som trenere.  Det er spillerne som skal levere på banen, og man kan ikke la spillerne gjemme seg bak trenerne til en hver tid.  Alle stener må snus og undersøkes.  FFK som i utgangspunktet har alle muligheter til å lykkes sportslig, har p.t. ikke innfridd.  Jeg synes i utgangspunktet at kritikk som at trenere kommer med floskler i media mv blir for enkelt.  Fotball er ikke hjernekirurgi, og er kanskje noe av det enkleste å analysere.  At det kommer mye selvfølgeligheter er ikke til å unngå, det er en selvfølge.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340